تولید رباتی كه مثل پیچك از در و دیوار بالا می رود

تولید رباتی كه مثل پیچك از در و دیوار بالا می رود به گزارش شاه بلاگ محققان ایتالیایی از تولید ربات نرم و منعطفی اطلاع داده اند كه می تواند مانند گیاه پیچك به دور اشیای مختلف بپیچد و از در و دیوار بالا برود.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از نیواطلس، ربات یاد شده در اصل یك لوله باریك بسیار منعطف است و پت نام دارد. تامین انرژی این ربات با استفاده از یك باتری ۱.۳ ولتی صورت می پذیرد.
سیستم هیدرولیك نصب شده بر روی ربات مورد اشاره و همین طور مایع سیال خاصی كه در درون آن جریان دارد، به این ربات امكان می دهد تا بتواند به دور اشیای مختلف بپیچد و خویش را بر روی آنها حفظ كند.
زمانی كه برق در این ربات جریان پیدا كند، مایع درون آن كه حاوی یون های مختلفی است جذب الكترودهایی می شود كه در بخش زیرین ربات پت قرار گرفته اند. همین مساله باعث به حركت درآمدن و در هم پیچیدن ربات مذكور می شود. با قطع برق یون های مذكور به حالت عادی بازگرده و ربات هم در وضعیت ساده قرار می گیرد.
محققان پیش از ساخت این ربات اقداماتی را به منظور بهینه سازی آن انجام دادند تا سرعت حركت آن خیلی پایین نباشد. قطر ربات مذكور یك میلیمتر است. با ارتقای قابلیت های این ربات می توان از آن در آینده برای تولید ربات هایی با قابلیت های حیواناتی همچون مار استفاده نمود.

1397/11/10
23:42:47
5.0 / 5
4789
تگهای خبر: باتری , تولید , ربات , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است