توسط محققان كانادایی صورت گرفت؛

تولید یك پروتئین درمانی از تنباكو!

تولید یك پروتئین درمانی از تنباكو! شاه بلاگ: محققان از مدتها پیش از خواص درمانی نوعی پروتئین خاص كه به میزان محدود در داخل بدن انسان تولید می شود، آگاه شده اند و حالا روشی برای تولید آن با استفاده از گیاه تنباكو یافته اند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از نیواطلس، nterleukin ۳۷ (IL-۳۷) نام پروتئینی است كه در درون كلیه انسان تولید می شود و از خواص بسیار مطلوب ضدالتهاب و ایمن كننده برای بدن انسان برخوردار می باشد. اما مشكل اصلی این است كه پروتئین مورد اشاره به میزان بسیار اندك در درون بدن انسان تولید می شود.
تولید پروتئین مورد اشاره در حجم فراوان یكی از آرزوهای پزشكان بوده و حالا تولید آن با استفاده از گیاه تنباكو كه برای تهیه سیگار یكی از قاتلان انسان به كار می رود، ممكن شده است.
پروتئین IL-۳۷ قبل از این با استفاده از باكتری E. coli در شرایط آزمایشگاهی تولید شده بود. اما فرایند این كار بسیار پرهزینه است و در نهایت میزان كمی از این پروتئین به دست می آید. پژوهشگران دانشگاه وسترن كانادا می گویند گیاه تنباكو پروتئین IL-۳۷ را در درون سلول های خود تولید می كند و حتی می توان با دستكاری برخی گیاهان دیگر مانند سیب زمینی باز پروتئین مذكور را تولید كرد.
در نهایت از این روش می توان برای تولید داروهای بسیار موثر و ارزان قیمت بهره برد و كل فرایند استخراج این پروتئین درمانی باز دو هفته به طول می انجامد. داروهای تولیدی بدین روش برای درمان بیماری هایی مانند دیابت، سكته مغزی، زوال عقل و آرتروز قابل استفاده می باشد.

1397/12/08
15:34:20
5.0 / 5
4201
تگهای خبر: آزمایشگاه , پژوهش , تولید , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است