استاد دانشگاه آمریكایی قاهره تاكید كرد:

ثبت اختراع مهمترین چالش جهان اسلام در فناوری

ثبت اختراع مهمترین چالش جهان اسلام در فناوری شاه بلاگ: استاد دانشگاه آمریكایی قاهره با اشاره به ظرفیتهای تحقیقاتی در جهان اسلام و چالش های آن اظهار داشت:  ثبت اختراع مهمترین چالش جهان اسلام در حوزه فناوری محسوب می شود.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از جایزه مصطفی، حسن اعزازی در پنجمین دوره نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در كشورهای اسلامی اظهار داشت: تحقیقات كاربردی در مقابل تحقیقات بنیادین، فرار مغزها و جمعیت خارج از كشور(اسپورا)، تامین منابع، نوآوری و كارآفرینی، مالكیت فكری، شركت های اسپناف (منشعب) شده و سهم دانشگاه، درك بازار و ثبت اختراع (پتنت) و شیوه های آنرا چالش فعالیت های علمی و پژوهشی در جهان اسلام عنوان نمود.
وی اشاره كرد: ۹۰ درصد از دانشمندان جوان ما نمی دانند پتنت چیست و چطور باید از آن در امتداد هدف خود استفاده كنند.
رئیس گروه شیمی دانشگاه آمریكایی قاهره با استناد به مطالعه ای بین المللی اظهار داشت: مردم در اروپا و آسیا، حوزه سلامت را نخستین اولویت بودجه بندی كشورها دانسته اند كه از اهمیت این حوزه خبر می دهد.
اعزازی بر اهمیت تحقیقات راهبردی میان رشته ای اصرار كرد و اضافه كرد: علوم تجربی و مهندسی باید با یكدیگر تركیب شوند و امروز وجود آزمایشگاه شیمی بدون پرینتر سه بعدی، لیزر، دستگاه سیانسی مدلول ندارد.
پنجمین دوره نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در كشورهای اسلامی در زیرشاخه های بیماری های واگیر و غیرواگیر در حوزه سلامت با موضوعات پیشگیری، تشخیص و درمان تا ۱۱ اسفند در دانشگاه كراچی برگزار می گردد.
یكی از فعالیت های كلیدی پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در كشورهای اسلامی، تاكید بر نقش دانشمندان زن جهان اسلام در توسعه علم و فناوری و حضور پررنگ آنها در این دوره از نشست استپ خواهد بود.
این دوره از نشست استپ، به بررسی چالش های جهان اسلام در حوزه سلامت می پردازد و تازه ترین رویكردها و دستاوردهای دارویی برای مواجه با این چالش ها در آن بررسی می شود.
در حاشیه برگزاری پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در كشورهای اسلامی، سومین نمایشگاه آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام باز برپا می شود و شركت ها و سرمایه گذاران، همراه مهندسان و دانشمندانی كه در تولیدات و خدمات جدید، موفقیت هایی را كسب كرده اند در این جلسه با یكدیگر دیدار خواهند كرد.
همچنین، نشست ایسا همزمان با نشست استپ در دانشگاه كراچی ادامه خواهد داشت.

1397/12/10
20:04:12
5.0 / 5
4186
تگهای خبر: آزمایشگاه , بین الملل , پژوهش , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است