پژوهشگران آمریكایی ارائه دادند

ویدئوی سه بعدی از حركت سلول های عصبی بعلاوه فیلم

ویدئوی سه بعدی از حركت سلول های عصبی بعلاوه فیلم به گزارش شاه بلاگ پژوهشگران آمریكایی با كمك یك تلسكوپ پیشرفته توانستند ویدئویی از حركت سلول های عصبی در بدن مگس میوه عرضه كنند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نوروساینس نیوز، مهندسان متخصص علوم اعصاب "مؤسسه زاكرمن" (Zuckerman Institute) آمریكا، یك ویدئوی سه بعدی از حركت سلول های عصبی در بدن لارو مگس میوه ابداع نموده اند. این ویدئو نشان داده است كه چگونه سلول های عصبی نورون ها با یكدیگر همكاری می كنند تا به بدن در تشخیص فضایی كه در آن قرار دارد كمك كنند. پژوهشگران برای ثبت این ویدئو، از یك میكروسكوپ پیشرفته موسوم به " SCAPE" استفاده كردند كه تصویر نورون ها را با تاباندن نور سریع ثبت می كند.
این پژوهش، توانایی SCAPE را در مشخص كردن عملكرد داخلی سیستم عصبی، به صورت جامع نشان داده است. SCAPE با عرضه این ویدئوی سه بعدی، به پژوهشگران كمك كرد حركات سلول ها درون بدن را به شكل دقیق تری مشاهده كنند.
"وزلی گروبر" (Wesley Grueber)، پژوهشگر ارشد این پروژه اظهار داشت: ما می دانیم كه مغز، سیگنال های حسی را با كمك پالس های الكتریكی كه همراه نورون ها عبور می كنند، دریافت می كند اما دلیل قرار گرفتن نورون ها در یك حالت خاص یا تأثیر الگوهای خاص سیگنال بر حركات متفاوت را نمی دانستیم. ما برای درك این فرآیند باید می فهمیدیم كه نورون ها چه سیگنال هایی را هنگام خزیدن لارو ارسال می كنند.
"ربكا وادیا" (Rebecca Vaadia)، از نویسندگان این پژوهش اظهار داشت: باآنكه ما توانستیم لاروهایی عرضه دهیم كه نورون های آنها با اثر فلورسنس مشخص شوند اما دشواری زیادی در تصویربرداری از آنها داشتیم. حتی سریع ترین میكروسكوپ های ما هم فقط می توانستند از نمونه هایی فیلمبرداری كنند كه حركت آهسته تری داشتند؛ در نتیجه امكان ثبت حركت سلول های عصبی وجود نداشت. بنابراین تصمیم گرفتیم از SCAPE استفاده نماییم.
"الیزابت هیلمن" (Elizabeth Hillman)، از نویسندگان این پروژه اظهار داشت: ما از SCAPE برای تصویربرداری از سلول ها در چارچوب سه بعدی استفاده كردیم و دریافتیم كه می توان حركت سلول های عصبی نورون را هنگام خزیدن لارو ثبت نمود. سرعت بالای SCAPE به ما امكان داد تا حركات پیچیده و فعالیت نورون ها را هنگام حركت بررسی نماییم.
این تصویربرداری، داده های بسیاری فراهم نمود و پژوهشگران با كمك این داده ها، الگوریتمی ابداع كردند تا سلول ها را ردیابی و نحوه تراكم و گسترش آنها را هنگام خزیدن لارو بررسی نمایند.
یافته های این پژوهش، در مجله " Current Biology" به چاپ رسید.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود كنید: video/mp4

1397/12/19
22:38:38
5.0 / 5
4265
تگهای خبر: پژوهش , پیشرفت , سیستم , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است