محققان آمریكایی:

عطارد نزدیك ترین سیاره به زمین است نه زهره!

عطارد نزدیك ترین سیاره به زمین است نه زهره! شاه بلاگ: محققان آمریكایی اخیرا اعلام نموده اند كه سیاره عطارد از نظر گردش مداری به دور خورشید نزدیك ترین سیاره به زمین است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، یكی از سوالات جالب فضایی كه همواره در ذهن علاقه مندان به این حوزه مطرح می شود این است كه نزدیك ترین سیاره به كره زمین چیست؟
جوابی كه اغلب مردم به این سوال می دهند سیاره زهره(venus) است، اما در واقع پاسخ این سوال سیاره عطارد(mercury) است.
بااینكه زهره سیاره ای است كه از نظر مداری، نزدیك ترین فاصله به زمین را دارد، ولی هنگام گردش مداری به دور خورشید، سیاره عطارد به مدت بیشتری در نزدیك ترین فاصله به زمین باقی می ماند.
"تام استاكمن"(Tom Stockman) دانشجوی دكترای دانشگاه آلاباما به همراه گروهی از محققان اعلام كردند، برخی بی دقتی ها و ابهام ها سبب می شود اطلاعات نادرستی نسبت به فاصله متوسط بین سیارات انتشار یابد.
زمانی كه مردم فاصله میان دو سیاره را محاسبه می كنند، معمولاً فاصله دو سیاره از خورشید را از هم كم می كنند.
اما مسئله این است كه مردم تنها فاصله میان دو سیاره را زمانی محاسبه می كنند كه در نزدیك ترین فاصله از یكدیگر قرار دارند.
برخی زمان ها زهره در طرف مقابل خورشید قرار دارد برای اینكه دو سیاره با سرعت های متفاوتی حركت دورانی دارند.
در این راستا محققان برای تفسیر این مساله از یك تكنیك جدید ریاضی استفاده كردند تا فاصله میان سیاره ها را اندازه گیری كنند.
این روش كه نقطه-دایره نام دارد، فاصله میان دسته ای از نقاط در مدار سیارات را میانگین می گیرد.
زمانی كه محققان با این تكنیك فاصله بین سیارات را اندازه گیری كردند، به این نتیجه رسیدند كه در اغلب مواقع نه تنها سیاره عطارد نزدیك ترین سیاره به زمین است، بلكه عطارد نزدیك ترین سیاره به زحل و نپتون و باقی سیارات بشمار می رود.
محققان یافته های خودرا این گونه بازنگری كردند كه جای سیارات در مدارهایشان در هر ۲۴ ساعت و به مدت ۱۰ هزار سال را مورد بررسی قرار دادند.
استیون بكویت از آزمایشگاه علوم فضایی و استاد ستاره شناسی در دانشگاه یو سی بركلی برای توضیح این مساله مثالی می زند: تصور كنید شما در خانه ای زندگی می كنید و همسایگان مجاور شما نیمی از سال را در جای دیگری زندگی می كنند. مثلاً شما در ویسكانسین هستید و همسایه كناری تان شش ماه سرد سال را در فلوریدا می گذارد. در واقع در طول زمستان افرادی كه یك خانه آن طرف تر زندگی می كنند نزدیك ترین همسایه به شما خواهند بود. اما بیشتر مردم به اشتباه همچنان می گویند كه نزدیك ترین همسایه آنهایی هستند كه در شش ماه گرم سال در خانه مجاور هستند. این یك روش جالب برای تعریف مجدد نزدیك ترین همسایه هست.



1397/12/27
13:42:18
5.0 / 5
4415
تگهای خبر: آزمایشگاه , دانش , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است