آیا هواپیما در حال پرواز از فضا دیده می شود؟

آیا هواپیما در حال پرواز از فضا دیده می شود؟ به گزارش شاه بلاگ سرگئی ریازانسكی دانشمند و فضانورد روس كه بیشتر از ۳۰۰ شبانه روز در ایستگاه فضایی بین المللی فعالیت داشته، در دورن طولانی ماموریت هایش، عكاسی را بعنوان یك سرگرمی در اوقات فراغت برگزیده بود و توانست تصاویر بسیار زیبایی از ارتفاع ۴۰۰ كیلومتری زمین، از مبحث های مختلف تهیه نماید كه تعداد زیادی از آنها را می توان حاصل ذوق و سلیقه استثنایی او و البته شكار لحظه ها به شمار آورد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، وی در توئیتر خود ضمن انتشار عكس بسیار زیبایی از فراز شهر سانفرانسیسكو نوشته است:
مردم اغلب از من می پرسند آیا امكان گرفتن تصویر از یك هواپیما در حال پرواز از فضا وجود دارد. در اینجا شما به وضوح می توانید خط بخار و دود خروجی هواپیما را مشاهده كنید كه بر فراز شهر سان فرانسیسكو پرواز می كند. بجز آن همینطور دروازه گلدن گیت هم در این عكس قابل رؤیت است.
سرگئی ریازانسكی در دو نوبت یك مرتبه در سپتامبر ۲۰۱۳ تا مارس ۲۰۱۴ و بار دیگر در ژوئیه تا دسامبر ۲۰۱۷ در ایستگاه فضایی بین المللی فعالیت داشت. او كه متولد ۱۹۷۴ است در سال ۱۹۹۶ در رشته بیوشیمی از دانشكده علوم دانشگاه دولتی مسكو فارغ التحصیل شد و برای ادامه تحصیل در رشته پزشكی با تخصص ویژه هوا-فضا- دریا به مؤسسه تحقیقات زیست پزشكی وابسته به آكادمی علوم روسیه روی آورد.
ریازانسكی در ژانویه سال ۲۰۰۳ داوطلب سفر به فضا شد. پس از انجام آزمایش های پزشكی همه جانبه ای از او، در ۵ ژوئن ۲۰۰۳ در جلسه كمیته تأیید صلاحیت بعنوان فضانورد پژوهشگر پذیرفته شد.



1398/01/06
13:22:10
5.0 / 5
4181
تگهای خبر: بین الملل , پژوهش , دانش , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است