با تلاش پژوهشگران آمریكایی

ضربان ساز بدون باتری، با موفقیت روی خوك ها آزمایش شد

ضربان ساز بدون باتری، با موفقیت روی خوك ها آزمایش شد به گزارش شاه بلاگ پژوهشگران آمریكایی، یك ضربان ساز بدون باتری را با موفقیت روی خوك ها آزمایش كردند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، پژوهشگران "مؤسسه فناوری جورجیا"(GT) توانستند یك دستگاه تنظیم كننده ضربان قلب بدون باتری كه نیروی خویش را از ضربان قلب به دست می آورد، با موفقیت روی خوك ها آزمایش نمایند. این دستگاه، از یك تولیدكننده انرژی موسوم به "iTENG" استفاده می نماید كه دور قلب پیچیده میشود و از حركات قلب، الكتریسیته تولید می كند.
iTENG از دو لایه تشكیل شده كه توسط یك پوشش اسفنج مانند از هم جدا شده اند. این پوشش می تواند با هر بار ضربان قلب در طول پمپاژ، الكترون ها را محبوس كند.
ابزار تنظیم كننده ضربان قلب، طوری طراحی شده اند كه بتوانند ضربان نامنظم قلب انسان را اصلاح كنند. عمر مفید باتری این ابزار، معمولاً به ۱۵ سال می رسد اما به میزان استفاده از ابزار هم بستگی دارد.
"ژونگ لین وانگ" (Zhong Lin Wang)، از پژوهشگران مؤسسه فناوری جورجیا اظهار داشت: میلیون ها بیمار، به "ابزار الكترونیكی پزشكی قابل كاشت در بافت"(IMED) نیاز دارند تا از تشخیص و درمان درست بهره مند شوند اما باتری های به كار رفته در این ابزار، معمولاً بزرگ و سفت هستند و عمر مفید كمی دارند.


وانگ و همكارانش در آزمایش های خود دریافتند انرژی كه از قلب به دست آوردند، بیشتر از انرژی مورد نیاز برای یك ضربان ساز انسانی است. آنها به این علت خوك ها را در آزمایش به كار گرفتند كه قلب آنها، به اندازه قلب انسان است.


"تیم چیكو"(Tim Chico)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: نتایج این پژوهش، امیدواركننده هستند اما قبل از به كار رفتن در انسان ها، باید مورد بررسی بیشتری قرار بگیرند. این ابزار باید طی جراحی، در اطراف قلب قرار بگیرد؛ در نتیجه نسبت به ضربان سازهای كنونی، تهاجمی تر است. به همین دلیل، ما ترجیح می دهیم كه ابتدا آنرا به صورت آزمایشی به كار بگیریم و از عضلات دیگری برای تأمین نیروی آن استفاده نماییم.
این ضربان ساز جدید در صورت موفقیت می تواند جایگزین ابزاری شود كه به باتری نیاز دارند و طول عمر و كیفیت بیشتری داشته باشد.



1398/02/04
14:14:48
5.0 / 5
4373
تگهای خبر: باتری , پژوهش , تولید , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است