با كمك اطلاعات رادار؛

ماژول فضایی گمشده بعد از ۵۰ سال پیدا شد

ماژول فضایی گمشده بعد از ۵۰ سال پیدا شد به گزارش شاه بلاگ محققان انگلیسی با كمك اطلاعات رادار تصور می كنند ماژولی را یافته اند كه ۵۰ سال قبل در ماه رها و گم شد و هیچ اثری از آن نبود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از دیلی میل، گروهی از ستاره شناسان انگلیسی معتقدند یك ماژول متعلق به مأموریت آپولو ۱۰ ناسا را باردیگر رصد كرده اند. حدود ۵۰ سال قبل فضانوردان حاضر در این مأموریت ماژول مذكور را در ماه رها كردند.این ماژول ماه یكی از جالب ترین بقایای فرود در ماه است و دانشمندان به دنبال بازیابی آن هستند.در سال ۱۹۶۹ میلادی تام استافورد یكی از فضانوردان مأموریت آپولو ۱۰ به مقر فرماندهی مأموریت اطلاع داد كه دو تن از فضانوردان ماژول مذكور را از ماژول فرماندهی آزاد كردند اما بعد از آن قادر به رؤیت ابزار فضایی نشدند.استافورد اظهار داشت: ما نمی دانستیم كاوشگر به كدام سمت رفت. فقط بعد از رها شدن به سمت خورشید حركت كرد.
این ماژول با عرض ۴ متر Snoopy لقب گرفته بود و دانشمندان تصور می كردند برای همیشه گم شده است. بهرحال نیك هاوز یكی از ستاره شناسان بنیاد رویال ستاره شناسی همراه كارشناسان، دانشمندان و فضانوردان برنامه آپولو چند سال صرف جستجو برای این ماژول كردند.او در این باره می گوید: فاصله تقریبی ماژول در مدار آن ۹۴۰ میلیون كیلومتر است. اگر شیء با عرض ۴ متر را جستجو كنید كه آخرین اطلاعات آن مربوط به ۵۰ سال قبل باشد، كار كمی مشكل می شود.به گفته هاوز ستاره شناسان با كمك اطلاعات رادار یك شیء عجیب را رصد كرده اند كه به نظر می آید اندازه های آن با ماژول مطابقت دارد.هاوز اعتقاد دارد فردی با دانش كافی می تواند این شیء را به زمین برگرداند.
او در این باره می افزاید: ما ۹۹ درصد مطمئن هستیم كه این ماژول را یافته ایم. بازیابی یك ماژول ماه واقعاً جالب است. من واقعاً امیدوارم كسی مانند الون ماسك ابزاری برای بازیابی این شیء و بازگرداندن آن به زمین بسازد.تمام تجهیزات دیگر مأموریت آپولو برای آزمایش های لرزه نگاری استفاده و سوزانده شد یا هنگام رها سازی در اتمسفر زمین سوخت.به هرحال باید در نظر داشت كه حتی قدرتمندترین تلسكوپ ها هم نمی توانند شیء چنان كوچكی را رصد كنند. تنها راه تأیید این یافته سفر به ماه و بررسی آن از نزدیك است.

1398/02/08
22:23:49
5.0 / 5
4403
تگهای خبر: دانش , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است