ثبت اختراع گوشی دو طرفه

آیا گوشیهای هوشمند تاشو نیامده می روند؟

آیا گوشیهای هوشمند تاشو نیامده می روند؟ به گزارش شاه بلاگ به نظر می آید احیانا باید گوشیهای تاشو را فراموش نماییم، چون كه سامسونگ می خواهد یك گوشی جدید با صفحه نمایش دو طرفه بسازد!


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تك تایمز، آخرین اختراع سامسونگ، یك صفحه نمایش قابل جابجایی و چرخش در گوشی هوشمند است كه استفاده های بالقوه زیادی شامل قابلیت نمایش از هر دو طرف، مترجم زبان زنده و غیره خواهد داشت.
سامسونگ مجبور شد تاریخ عرضه اولیه نخستین گوشی تاشوی خود به نام "گلكسی فولد"(Galaxy Fold) را به علت صدمه پذیری صفحه نمایش آن به تعویق بیاندازد. این تصمیم به دنبال برخی گزارش ها در خصوص شكستن و صدمه دیدن صفحه نمایش، برآمده شدن و یا به صورت كلی از كارافتادن نمایشگر گرفته شد.
حالا در حالیكه همگان منتظر اعلام تاریخ جدید برای عرضه عمومی این گوشی هستند به نظر می آید سامسونگ در حال كار بر روی یك نوع دیگر از نمایشگر است.
همانطور كه در عكس نشان داده شده است، صفحه نمایش این گوشی به جای تاشدن، به دور گوشی پیچیده شده است، به صورتی كه جلوی گوشی، قسمت بالای گوشی قسمت زیادی از پشت گوشی را نمایشگر پوشانده است.
این اختراع نخستین بار توسط پایگاه Let's Go Digital منتشر گردید.
یك نمایشگر گوشی هوشمند دوطرفه(wraparound) بعضی از مفاهیم جالب را فراهم می آورد. مثلاً فردی كه از او عكس گرفته می شود می تواند خویش را ببیند یا ترجمه زبان به صورت زنده برای هر دو طرف نمایش داده می شود و بدین ترتیب وقفه ای در مكالمه نمی افتد چون كه هر دو طرف همزمان ترجمه حرف های یكدیگر را می خوانند.


صفحه نمایش دو طرفه با نشان دادن دست به نمایشگر و یا با قلم اس (S Pen) فعال می شود. از آنجائیكه یك صفحه نمایش هم در پشت گوشی وجود دارد، نیازی به دوربین جلو وجود ندارد و تنها باید گوشی را چرخاند و سلفی هایی باكیفیت دوربین عقب گرفت.
همچنین اعلان ها، پیام ها و موارد دیگر هم می تواند در لبه بالا نشان داده شود كه می تواند برای نگاه كردن سریع به تلفن بدون نیاز به درآوردن آن از جیب مفید باشد.
ایده صفحه نمایش در پشت گوشی جدید نیست، گوشی دو نمایشگر Vivo Nex چُنین طراحی جالبی داشت. با اینكه كه این دو نمایشگر جداگانه بود و پیوسته و یكپارچه نبود. در صورتیكه طرح سامسونگ یك نمایشگر یكپارچه است.
داستان این ایده به سال ۲۰۱۷ و گوشی Meizu Pro 7 برمی گردد كه دارای یك نمایشگر كوچك در پشت خود بود كه البته آن هم از نمایشگر اصلی جدا بود.
در هر صورت داشتن یك صفحه نمایش در پشت منافع بالقوه زیادی دارد. مثلاً می تواند هنگام عكاسی به فرد حالات ایستادن و ژست گرفتن های متفاوت را پیشنهاد دهد. حتی امكان دارد برای بازی هم استفاده گردد. یك بازی را تصور كنید كه ادامه آن به پشت گوشی كشیده شود یا همزمان هر دو طرف درگیر باشند و با جابجایی و تكان دادن گوشی بازی كنید.
با این حال نباید زیاد به این طرح دل بست، چون كه تجربه نشان داده ثبت این اختراعات لزوماً تضمین كننده توسعه آنها نیست و اغلب فقط یك سند پیشگیرانه برای پیشگیری از سرقت ایده توسط دیگران است.



1398/02/13
12:18:39
5.0 / 5
4672
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است