معاونت علمی اعلام كرد؛

تائید بیشتر از ۴هزار شركت دانش بنیان، نمودار فروش محصولات فناورانه

تائید بیشتر از ۴هزار شركت دانش بنیان، نمودار فروش محصولات فناورانه به گزارش شاه بلاگ تابحال بیشتر از ۴هزار شركت دانش بنیان مورد تایید معاونت علمی مشغول به فعالیت هستند كه این تعداد رشد در تولید و صادرات محصولات فناورانه را رقم زده اند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر، با شكل گیری و رشد كسب و كارهای دانش بنیان و افزایش سهم آنها از تولید ملی، اقتصاد مبتنی بر منابع و خام فروشی جای خویش را به اقتصاد دانش بنیان می دهد. تلاش های سالیان گذشته در ایجاد زیست بومی برای شكل گیری و رشد شركتهای دانش بنیان، زمینه را برای شكوفایی این شركت ها فراهم ساخته است.
شركت های دانش بنیان با تأمین نیازهای كشور در حوزه های فناورانه و راهبردی، گام های مهمی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته اند و با صادرات محصولات خود، حركت به سمت اقتصاد درون زای صادرات گرا را شروع كرده اند.
كارگروه «ارزیابی و تشخیص صلاحیت شركت ها و مؤسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرا» تابحال مجموعاً بیشتر از ۴ هزار شركت دانش بنیان را تأیید كرده است كه در حوزه های مختلف فناورانه مشغول به فعالیت اند. در این میان الگوهای موفقی به چشم می خورند كه تكثیر آنها می تواند اقتصاد كشور را متحول سازد.
شركت های دانش بنیان طبق آیین نامه ارزیابی شركت ها و مؤسسات دانش بنیان مصوب سال ۱۳۹۶، به دو دسته نوپا و تولیدی تقسیم می شوند. طبق این آیین نامه، كالاها و خدمات شركت های دانش بنیان باید شروط سطح فناوری، مرحله تولید و طراحی مبتنی بر تحقیق و توسعه را احراز كنند.
اشتغال شركت های دانش بنیان و ارتقای فرهنگ كارآفرینی
در سالهای اخیر و با گذار به سمت اقتصاد دانش بنیان، درآمدها و تعداد افراد شاغل در شركت های دانش بنیان چند برابر شده است و تداوم این روند در سال های آتی سهم این شركت ها را در اقتصاد كشور باز هم پررنگ تر خواهد نمود.
شركت های نوپای این حوزه نه تنها سبب ایجاد اشتغال می شوند كه فرهنگ كارآفرینی و خلق ثروت از راه ایده های نوآورانه را به جامعه تزریق می كنند؛ فرهنگی كه می تواند هرچه بیشتر سبب فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی و شكوفایی اقتصاد دانش بنیان با استفاده از توانمندی های نیروهای جوان، با انگیزه، تحصیل كرده و متعهد شود.

تعداد افراد شاغل در شركت های دانش بنیان صادرات شركت های دانش بنیان و گسترش بازار بین المللی محصولات داخلی بر مبنای اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صادرات محصولات صنعتی و دارای ارزش افزوده بالای شركت های دانش بنیان بخصوص در شرایط تحریم های بین المللی گرچه با چالش هایی همراه می باشد اما به مدد برنامه های حمایتی از صادرات می توان سهم صادرات مبتنی بر فناوری را افزایش و بازار بین المللی محصولات داخلی را گسترش داد.

صادرات شركت های دانش بنیان (میلیون دلار) مجموع درآمدهای شركت های دانش بنیان تقریباً سالانه دو برابر شده است. رشد نمایی درآمدهای دانش بنیان نشان دهنده پتانسیل عظیم منابع موجود كشور در حوزه علم، فناوری و نوآوری است كه به سرعت به خروجی ها در حوزه اقتصاد تبدیل می شوند. تداوم این رشد نمایی در سالهای آتی می تواند تحول عظیمی در عرصه اقتصاد كشور رقم بزند.

فروش شركت های دانش بنیان (هزار میلیارد ریال)

1398/02/20
13:25:11
5.0 / 5
4561
تگهای خبر: بین الملل , توسعه , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است