بازوبندی كه دمای بدن را تنظیم می كند

بازوبندی كه دمای بدن را تنظیم می كند شاه بلاگ: محققان دانشگاه كالیفرنیا سن دیه گو یك بازوبند حاوی وصله ای مخصوص ابداع نموده اند كه دمای پوست بدن را تغییر می دهد و برای افرادی مناسب می باشد كه بطور مداوم احساس سرما یا گرما می كنند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از دیلی میل، محققان بازوبندی ابداع نموده اند كه بعنوان ترموستات شخصی كار می كند و سبب می شود افرادی كه بطور مداوم احساس سرما یا گرما می كنند راحت تر دمای بدنشان را تنظیم كنند. وصله موجود در این بازوبند بیشتر از ۸ ساعت كار می كند و می تواند دمای پوست فرد را تا ۱۰ درجه سانتیگراد بالا یا پایین ببرد. در این بازوبند از آلیاژهای ترموالكتریك استفاده شده كه با استفاده از الكتریسیته تمایز دمایی ایجاد می كنند. آلیاژهای مذكور بین ورقه هایی كشسان با قابلیت رسانایی گرما قرار می گیرند و در نهایت به یك پك باتری كوچك متصل می شوند.
این بازوبند تاكنون روی یك فرد آزمایش شده است. در این آزمایش دمای محیط بین ۲ تا ۳۶ درجه سانتیگراد تغییر نمود اما دمای بازوبند بطور مداوم ۳۲ درجه باقی ماند. پروفسور چن رهبر این تحقیق در دانشگاه كالیفرنیا در سن دیه گو می گوید: این نوع دستگاه ها می تواند برای افراد در هر زمان و مكانی دمای مناسب را فراهم آورد. همین طور اگر فرد هنگام استفاده از طیف وسیع تر دمایی با بازوبند احساس بهتری داشته باشد، دیگر نیازی نیست دمای محیط را در زمستان یا تابستان تغییر دهد. به هر حال وصله موجود در بازوبند یك صفحه با قطر ۵ سانتی متر از جنس انعطاف پذیر و سبك است. دانشمندان تخمین می زنند حدود ۱۰۰ نمونه از این وصله ها برای تنظیم دمای نقاط مختلف مانند همچون گردن لازم است. این دستگاه در یك روز گرم حدود ۲۶ وات استفاده می نماید كه كمتر از نصف برق مورد نیاز برای روشن شدن لپ تاپ است. اما هزینه تولید آن صدها پوند است.

1398/02/28
14:35:38
5.0 / 5
4412
تگهای خبر: باتری , تولید , دانش , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است