برای اولین بار در انگلیس انجام می شود

استفاده از ربات ها برای تعمیر نیروگاه های بادی دریایی

استفاده از ربات ها برای تعمیر نیروگاه های بادی دریایی شاه بلاگ: پژوهشگران انگلیسی قصد دارند در یك پروژه جدید، از ربات ها برای تعمیر نیروگاه های بادی دریایی استفاده كنند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اینجینیر، شاید بزودی خدمه كشتی ها كه كار بازرسی و تعمیر "نیروگاه بادی دریایی"(Offshore wind power) را انجام می دهند، كار خودرا به اولین گروه كاملاً رباتیك جهان بسپارند.
پژوهشگران انگلیسی قصد دارند در پروژه ای موسوم به "MIMRee" و با صرف بودجه ای به مبلغ چهار میلیون پوند، گروهی خدمه رباتیك و خودكار را ابداع و بررسی نمایند. این پروژه، كشتی بدون سرنشین، پهپاد و ربات های خزنده را شامل می شود.
نیروگاه بادی دریایی، به مجموعه ای از توربین های بادی گفته می شود كه برای تولید برق، در دریا قرار گرفته اند. انتظار می رود كه با این پروژه، در بلندمدت حدود ۲۶ میلیون پوند در تعمیر نیروگاه بادی دریایی صرفه جویی شود.
بازرسی و ترمیم پره های توربین بادی، معمولاً توسط متخصصان انسان انجام می شود كه در شرایط بسیار دشوار كار می كنند. بازرسی ها نیز هنگامی صورت می گیرند كه شرایط آب و هوایی، ملایم باشد. متخصصان مجبور هستند جهت بررسی پره ها، آنها را پایین بیاورند اما برای این كار باید توربین ها را خاموش كنند. این كار، هزینه بالایی برای صنعت به همراه دارد برای اینكه توربین ها طی زمان بررسی نمی توانند برق تولید كنند. استفاده روزانه از كشتی نیز بسیار پرهزینه است.


سرنشینان رباتیك، یك پهپاد را شامل می شود كه توسط پژوهشگران "دانشگاه بریستول"(UoB) انگلستان ابداع شده و یك ربات خزنده شش پا موسوم به "بلیدباگ"(BladeBUG) كه ابداع یك كارآفرین است.
در این پروژه، یك سیستم برای حمل و نقل، استقرار و بازیابی ربات خزنده وجود دارد كه در "دانشگاه منچستر"(University of Manchester) انگلستان ابداع شده و یك سیستم هوش مصنوعی كه در "رویال هالووی، دانشگاه لندن"(RHUL) ابداع شده و به خدمه انسان امكان می دهد داده های MIMRee را تحلیل كنند.


این كشتی می تواند مسیر خودرا به صورت خودكار و ایمن به سمت توربین های بادی پیدا كند و سپس، بازرسی را با كمك یك دوربین مخصوص انجام دهد. این دوربین كه محصول شركت فرانسوی "تالس"(Thales) است، می تواند پره ها را هنگام چرخش توربین و تولید الكتریسیته بررسی كند.
پهپاد نیز هنگام بررسی پره ها می تواند داده های تصویری دقیقی عرضه نماید و سپس به كشتی بازگردد تا ربات خزنده را بردارد و روی پره توربین بگذارد.
پژوهشگران انتظار دارند كه ربات ها بتوانند بازرسی را به شكل پیشرفته تری انجام دهند و امكان تصویربرداری واضح را فراهم آورند. این پروژه می تواند سطح پیشرفته ای از ارتباط و كار گروهی میان ربات ها باشد كه قبل از این هیچ گاه وجود نداشت.




منبع:

1398/03/09
14:26:27
5.0 / 5
4694
تگهای خبر: پژوهش , پهپاد , پیشرفت , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است