انتشار دستاوردهای حوزه تصویربرداری نوری در مجلات بین المللی

انتشار دستاوردهای حوزه تصویربرداری نوری در مجلات بین المللی شاه بلاگ: آخرین موفقیت ها و دستاوردهای گروه پیشران نوروفوتونیك با چاپ سه مقاله در مجلات بین المللی منتشر گردید.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر، گروه «پیشران نوروفوتونیك» متشكل از اساتید پژوهشكده لیزر و پلاسما و گروه مركز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در زمینه طراحی، ساخت و بكارگیری سیستم های «اپتوژنتیك» و «تصویربرداری نوری» در حیطه علوم اعصاب در حال فعالیت هستند.
محققان عضو این گروه در یك تلاش علمی موفق شدند با حمایت های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، سیستم اپتوژنتیك برای كنترل نوری سیستم های عصبی، دستگاه های پیشرفته تصویربرداری نوری از مغز با روش سیگنال ذاتی، تصویربرداری نوری از مغز به روش استفاده از رنگدانه های حساس به ولتاژ و تصویربرداری نوری به روش اسپكل لیزری را در كشور طراحی و تولید كنند.
دستآوردهای علمی این گروه در زمینه «اپتوژنتیك» برای مطالعات بیماری «اتیسم» درمقاله ای با عنوان «optogenetic stimulation of the anterior cingulate cortex ameliorates Autisitic-Like behaviors in rats induced by neonatal isolation caudate putamen as a site for alteration» در مجله پزشكی «نورومولكولار» به چاپ رسید.
مقاله دیگر این گروه در ارتباط با مطالعات سلول های بنیادی كه با همكاری مؤسسه رویان و با استفاده از سیستم تصویربرداری VSD طراحی و ساخته شده در گروه پیشران نوروفوتونیك با عنوان “Human cardiomycytes undergo enhanced maturation in embryonic stem cell-derived organoid transplants ” در مجله "بایومتریال " منتشر گردید.
گروه «پیشران نوروفوتونیك» همین طور روش های مختلف تصویربرداری نوری برای مانیتوركردن سلول ها درسیستم های آزمایشگاه بر روی تراشه «Lab on Chip»، در مقاله ای با عنوان «Optical imaging approaches to monitor static and dynamic cell on chip platforms: A tutorial review» در مجله معروف «Small » منتشر شد.



منبع:

1398/03/15
22:19:12
5.0 / 5
4158
تگهای خبر: آزمایشگاه , بین الملل , پژوهش , پیشرفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است