تعیین زمان مرگ بیماران بخش آی سی یو با یك الگوریتم!

تعیین زمان مرگ بیماران بخش آی سی یو با یك الگوریتم! شاه بلاگ: پژوهشگران دانماركی الگوریتم جدیدی را توسعه داده اند كه توسط آن پزشكان می توانند خطر مرگ و میر بیماران بخش آ. سی. یو را پیش بینی كنند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از مدگجت، الگوریتمی كه پژوهشگران توسعه داده اند از روش های غیر محاسباتی فعلی برای تخمین مرگ و میر بیماران بخش آ. سی. یو استفاده می نماید.
در بخش آ. سی. یو، پزشكان و پرستاران از معیارهای مختلفی برای تخمین شانس بقای فرد استفاده می نمایند تا توسط آن بتوانند مدت زمان بستری شدن فرد و مراقبت از او را تعیین كنند، با این وجود، این معیارها در عمل می تواند نادرست باشد.
طی این مطالعه پژوهشگران "دانشگاه كپنهاگ " (University of Copenhagen) دانمارك داده های بیشتر از ۲۳۰ هزار بیمار بخش آی. سی. یو طی ۲۳ سال قبل را جمع اوری كردند. این الگوریتم از شبكه های عصبی استفاده می نماید تا عوامل مختلفی را در تاریخ پزشكی بیمار مورد بررسی قرار دهد. الگوریتم مذكور می تواند ۳ مورد را پیش بینی نماید. (۱) خطر مرگ بیمار در بیمارستان در طول دوره درمان، (۲) خطر مرگ بیمار طی ۳۰ روز بعد از پذیرش و (۳) خطر مرگ بیمار در عرض ۹۰ روز بعد از پذیرش.
الگوریتم مذكور با بررسی پرونده پزشكی، آخرین بازگشت بیمار به بیمارستان، ضربان قلب و آزمایش خون می تواند زمان بقای بیماران سنین متفاوت را تشخیص دهد
یافته های این مطالعه در مجله" Digital Health" منتشر گردید.




منبع:

1398/03/24
13:23:10
5.0 / 5
4004
تگهای خبر: پژوهش , توسعه , جت , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است