رئیس پارك فناوری پردیس :

منطقه ویژه اقتصادی فناوری راه اندازی می شود

منطقه ویژه اقتصادی فناوری راه اندازی می شود به گزارش شاه بلاگ رئیس پارك فناوری پردیس اظهار داشت: پیگیر این مورد هستیم كه ناحیه نوآوری را نزدیك به تهران و منطقه ویژه اقتصادی فناوری را در پارك پردیس باحمایت دولت و مجلس ایجاد نماییم.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر، مهدی صفاری نیا عصر امروز در نشست صمیمی رئیس مجلس شورای اسلامی با شركت های دانش بنیان و مدیران پارك فناوری پردیس، اظهار نمود: این پارك چهار حركت و جریان اصلی در كشور را بر عهده دارد؛ ایجاد مدل تجارت و دانشی در چارچوب فن بازار و ایجاد جریان استارت آپی از اقدامات پارك فناوری پردیس به حساب می آید.
وی با اشاره به اینكه در پارك فناوری پردیس ۲۳۰ شركت حضور دارند، اضافه كرد: به صورت كلی ۲۰۰۰ شركت تحت پوشش پارك در شعبه های مختلف و در چارچوب تیم های استارت آپی و شركت های دانش بنیان، مشغول فعالیت هستند.
به گفته صفاری نیا، ۸۰ درصد فروش كل پارك های پردیس، برابر با ۶۰ هزار میلیارد ریال در سال ۹۶ بوده است.
رئیس پارك فناوری پردیس با اشاره به اعضای شبكه نوآوری تهران تصریح كرد: هم اكنون ۴۰ كارگزار در مركز توسعه كسب و كار فناوری پارك پردیس، ۹۶ شركت در بخش تملیكی پارك، ۴۷ شركت در بخش استیجاری پارك، ۵۲ شركت در مركز رشد فناوری نخبگان و ۱۳۵۰ عضو حقوقی شبكه نوآوری تهران، در پارك فناوری پردیس فعالیت می نمایند.
وی با اشاره به اینكه ۸۰ استارت آپ در شعب پارك فناوری پردیس با اشتغال ۴۵۰ نفر مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: همینطور ۳۳۰ استارت آپ مستقل در ۴۰ شتاب دهنده زیر نظر پارك فناوری پردیس فعالیت می نمایند.
صفاری نیا با اشاره به اینكه ۲۰ درصد فعالین استارت آپ های پارك فناوری پردیس را كارآفرینان و متخصصان ایرانی بازگشته به كشور می سازند، اضافه كرد: این متخصصان از آمریكا، كانادا، انگلستان، آلمان، سوئد، سوئیس، اسپانیا، بلژیك و مالزی بوده اند.
به گفته رئیس پارك فناوری پردیس، چهار درصد از شركت های مستقر در این پارك، سرمایه گذاران خارجی از كشورهای ایتالیا، سوئد، فرانسه، كره جنوبی و بلژیك بوده اند.
صفاری نیا با اشاره به اینكه بخش عمده ای از سرمایه گذاری در پارك فناوری پردیس، از محل بخش عمومی تأمین می شود، اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی ۸ برابر منابع عمومی بوده است.
وی اظهار داشت: مقرر است ناحیه نوآوری پارك فناوری پردیس را به ۱۰۰۰ هكتار برسانیم اما با عنایت به اینكه در سال ۹۸ بودجه پارك افزایشی نداشته، به لحاظ عمرانی با مشكل مواجه خواهیم شد.
رئیس پارك فناوری پردیس با اشاره به اینكه سالانه ۲۵ درصد متخصصان در كشور در پارك فناوری پردیس مستقر می شوند، اضافه كرد: این متخصصان در خود پارك و شعبه های پارك پردیس مانند كارخانه های نوآوری آزادی و نوبنیاد فعالیت می نمایند.
به گفته وی، ۲۸ هزار متخصص از خدمات پارك فناوری پردیس استفاده می نمایند. همینطور تابحال موفق شدیم كه در ۲۰ استان، فن بازار را ایجاد نماییم.
صفاری نیا با اشاره به اینكه هم اكنون ۴۰ شتاب دهنده تحت پوشش پارك فناوری پردیس، ۴۰۰ استارت آپ را تحت پوشش قرار داده اند، اظهار نمود: طی سه سال گذشته به صورت میانگین ۱۳ هزار و ۶۰۰ محصول فناورانه از شركت های پارك، به تولید رسیده است.
رئیس پارك فناوری پردیس با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد ناحیه نوآوری پردیس و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در كنار تهران، اظهار داشت: اگر وسعت پارك پردیس ۱۰۰۰ هكتار افزایش یابد، پیشبینی می نماییم ۱۱ هزار شركت در این منطقه مستقر شوند و از میان این شركت ها، ۵۰ هزار نفر به اشتغال برسند.
وی اظهار داشت: همینطور طبق برآوردها، با محقق شدن ناحیه نوآوری، ۱۰۰۰ متخصص ایرانی هم در این ناحیه فعالیت خواهند كرد.
صفاری نیا تاكید كرد: امیدواریم مبحث ایجاد ناحیه نوآوری به نتیجه برسد.
رئیس پارك فناوری پردیس اظهار داشت: پارك فناوری پردیس پتانسیل زیادی برای ایجاد ناحیه نوآوری و منطقه ویژه اقتصادی فناوری دارد كه این مورد نیازمند حمایت دولت و مجلس است.

1398/03/26
14:52:13
5.0 / 5
4225
تگهای خبر: توسعه , تولید , خدمات , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است