توسط پژوهشگران آمریكایی ابداع شد

روش ایمن و كم هزینه برای تولید تاسواره ها

روش ایمن و كم هزینه برای تولید تاسواره ها به گزارش شاه بلاگ پژوهشگران آمریكایی متد جدیدی برای تولید تاسواره ها عرضه كرده اند كه نسبت به روش های پیشین، ایمن تر و كم هزینه تر است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تك اكسپلور، یافتن راهكارهای كم هزینه برای تولید ماهواره های كوچك موسوم به "تاسواره"(CubeSat)، یكی از بحرانی ترین قسمت های گسترش تجارت این ماهواره ها است. اندازه كوچك و هزینه كم تاسواره ها كه به اندازه یك قرص نان هستند، آنها را به انتخاب های مناسبی برای تولیدات تجاری در سال های اخیر تبدیل نموده است.
اولین نمونه تاسواره ها، در سال ۱۹۹۹ تولید شد و از آن زمان تا به حال، بیشتر از ۱۰۰۰ نمونه تاسواره ابداع و عرضه شده اند. گسترش و كاربرد سریع نانوماهواره ها، علاقه به سیستم های قدرتمند پیشران را افزایش داده است.
پژوهشگران "دانشگاه پردو"(Purdue University) آمریكا، نوعی سیستم پیشران برای نانوماهواره ها ابداع نموده اند كه از یك محرك مایع استفاده می نماید.
"الكسی شاشورین"(Alexey Shashurin)، استادیار مكانیك پرواز و فضانوردی دانشگاه پردو اظهار داشت: نوآوری ما می تواند به مشخص كردن چالش های كنونی سیستم های پیشران تاسواره همچون كوتاه بودن عمر مفید، خطرات آلودگی و چالش های اقتصادی كمك نماید. سیستم ما می تواند مأموریت را بهتر و مطمئن تر اجرا نماید. سوخت مایعی كه ما به كار برده ایم، خطر آلوده كردن سیستم را به همراه ندارد.


شهرت تاسواره ها، تا حدود زیادی به خاطر پیشرفت در كوچك سازی لوازم و سنسورهای الكترونیكی است كه امكان استفاده از تاسواره ها را برای مأموریت های فضایی فراهم می آورد.
شاشورین اضافه كرد: ما گام مهمی در ابداع سیستم های محرك قوی برای تاسواره ها برداشته ایم تا كارایی آنها را طی مأموریت ها افزایش دهیم.
پژوهشگران هم اكنون در جستجوی شركایی هستند تا نسبت به تجاری سازی ابداع خود اقدام نمایند و آنرا در حوزه فناوری به ثبت برسانند.
این پژوهش، در مجله "IEEE" به چاپ رسید.



1398/04/27
10:42:38
5.0 / 5
5181
تگهای خبر: پژوهش , پیشرفت , تجاری سازی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است