مسافركشی اولین اتوبوس خودران از فردا در نیویورك

مسافركشی اولین اتوبوس خودران از فردا در نیویورك به گزارش شاه بلاگ شركت ˮاپتیموس رایدˮ از فردا نخستین اتوبوس خودران عملیاتی را در شهر ˮبروكلین نیوی یاردˮ برای جابجایی مسافر راه اندازی خواهد نمود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، فردا روزی است كه شركت "اپتیموس راید"(Optimus Ride) برای اولین بار ۶ اتوبوس خودران را در شهرك صنعتی "بروكلین نیوی یارد"(Brooklyn Navy Yard) برای جابجایی افراد راه اندازی خواهد نمود.
در حالیكه شركت های دیگری هم تابحال خودرو های خودران خویش را در شهر نیویورك آزمایش كرده اند، "اپتیموس راید" ادعا می كند این نخستین سامانه وسیله نقلیه خودران است كه هم در سطح شهر و هم در سطح ایالت راه اندازی می شود.
"اپتیموس راید" از این مزیت برخوردار می باشد كه در جاده های خصوصی كار می كند، ازاین رو مجبور نیست مانند شركت های دیگر منتظر تصویب مقامات شهری و قضایی باشد.
میدل باس های خودران این شركت، مسافران را از ایستگاه حمل و نقل در بندر ۷۲ به دروازه كامبرلند در خیابان فلشینگ منتقل می كند. این خودرو ها از ساعت ۷ بامداد تا ۱۰: ۳۰ شب كار می كنند و هم اكنون آنها برای احتیاط یك راننده و مهندس نرم افزار دارند.
به قول این شركت، انتظار می رود كه این سامانه روزانه ۵۰۰ مسافر و بیشتر از ۱۶ هزار مسافر در ماه جابجا كند.
"اپتیموس راید" خویش را پیشتاز فناوری خودران در مناطق صنعتی و دارای موقعیت مكانی خاص می داند. ازاین رو احیانا به این زودی ها اتوبوس های آنرا در جاده های عمومی نخواهیم دید.
این شركت مستقر در بوستون می خواهد سه سامانه مشابه را در یك منطقه در كالیفرنیا، ویرجینیا و یك پارك صنعتی در منطقه بندر بوستون راه اندازی كند.
ازاین رو پیش از اینكه به صورت گسترده شاهد تاكسی های خودران در خیابان های عمومی باشیم، این وسایل نقلیه در حال اثبات خود در جاده های خصوصی هستند.



1398/05/17
18:33:52
5.0 / 5
4736
تگهای خبر: جت , خودرو , صنعت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است