در گزارش شاه بلاگ اعلام شد

سرمایه گذاری صندوق نوآوری روی طرح های دغدغه مند و دارای ریسك

سرمایه گذاری صندوق نوآوری روی طرح های دغدغه مند و دارای ریسك شاه بلاگ: معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شكوفایی اظهار داشت: اگر سرمایه گذار روی پروژه های دغدغه مند كشور یك واحد سرمایه گذاری كند، ما تا چهار برابر آن سرمایه گذاری می نماییم تا ریسك پروژه را مدیریت نماییم.



علی ناظمی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: خدمات صندوق نوآوری و شكوفایی در چهار دسته اصلی تسهیلات، سرمایه گذاری، ضمانت نامه و توانمندسازی خلاصه می شود كه خدمات توانمندسازی به صورت بلاعوض به شركت های دانش بنیان و فناور قابل ارائه است.
وی درباب خدمات توانمندسازی اظهار داشت: این خدمات شامل كمك به شركت ها برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، خدمات مالكیت فكری، ستاندن گواهینامه ها و استانداردهای جهانی، عارضه یابی و ارائه انواع خدمات مشاوره می شود. در همین زمینه باید بگویم كه بودجه این بخش امسال بیشتر از ۱۰ برابر عملكرد صندوق در این عرصه در مجموع سه سال قبل شده است.
این مقام مسئول در صندوق نوآوری با اشاره به اینكه از دیگر خدمات صندوق نوآوری و شكوفایی به شركت های دانش بنیان صدور ضمانت نامه برای حضور در مناقصه ها و مزایده های دولتی است، بیان كرد: در این زمینه حد اعتباری برای شركت های دانش تعیین می شود تا هر زمان كه شركت درخواست ضمانت نامه كرد در كمترین زمان ممكن و حداكثر ظرف یك هفته به آن دست پیدا كند؛ این ضمانت نامه ها توسط شبكه بانكی و با تخفیف كارمزد و بدون ستاندن ودیعه و سایر ضمانت نامه های پیمان با ودیعه حداكثر ۵ درصد صادر می شود.
وی در پاسخ به این كه حوزه های دغدغه محور كشور چه حوزه هایی هستند كه مقرر است نیاز آنها به واسطه صندوق نوآوری و شكوفایی و شركت های دانش بنیان برطرف شود، بیان كرد: امروز حوزه­ های دغدغه مند فراوانی در كشور وجود دارد كه موضوعاتی نظیر محیط زیست، آب، پسماند، داروهای خاص و... را شامل می شود.
ناظمی اشاره كرد: صندوق بطور جدی وارد این حوزه های اولویت دار كشور شده و از تمامی ایده ها و فناوری ها در این زمینه بطور ویژه حمایت می كند.
معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شكوفایی عنوان كرد: ما معتقدیم شركت های دانش بنیان داخلی به حدی از توانمندی دست یافته اند كه بتوانند دغدغه های كشور در این موضوعات را رفع كنند. طبیعتا در این عرصه به سبب ریسك بالایی كه دارند میزان و حجم سرمایه گذاری كم است و سرمایه گذار خصوصی كمتر به سرمایه گذاری در اینگونه طرح ها علاقه از خود نشان داده است پس در این زمینه تصمیم بر این داریم كه از مدل هم سرمایه گذاری استفاده نمائیم.
وی درباب مدل هم سرمایه گذار اظهار داشت: این مدل سرمایه گذاری به این صورت است كه یك نهاد حرفه ای بعنوان سرمایه گذار، طرح را ارزیابی می نماید و زمانی كه تصمیم گرفت روی آن طرح سرمایه گذاری كند ما هم به دنبال آن روی طرح مزبور سرمایه گذاری می نماییم. در این نوع سرمایه گذاری، نسبت حمایت ما بسته به نوع طرح و دغدغه مند بودن آن تا چهار برابر سهم قابل افزایش است.
ناظمی اظهار داشت: به سبب بالا بودن ریسك سرمایه گذاری در طرح های دغدغه مند كشور اهتمام می نماییم با استفاده از مدل هم سرمایه گذاری، ریسك آنرا از بین ببریم بنا بر این است كه می گوییم اگر سرمایه گذار یك واحد سرمایه گذاری كند، ما در صندوق تا چهار برابر آن سرمایه گذاری را تامین كرده و در كنار آنها، ریسك پروژه را مدیریت می نماییم.


منبع:

1398/05/20
13:52:51
5.0 / 5
5068
تگهای خبر: جهان , خدمات , دانش , دانش بنیان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است