با تلاش پژوهشگران كانادایی

جستجوی راحت در اینترنت برای افراد مبتلا به نقص بینایی ممكن می شود

جستجوی راحت در اینترنت برای افراد مبتلا به نقص بینایی ممكن می شود به گزارش شاه بلاگ پژوهشگران كانادایی، ابزار جدیدی ابداع نموده اند كه می تواند امكان جستجوی راحت در اینترنت را برای افراد مبتلا به نقص بینایی فراهم آورد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از وبسایت رسمی دانشگاه واترلو، پژوهشگران، یك دستیار صوتی جدید ابداع نموده اند كه می تواند امكان جستجوی سریع و بدون دردسر در اینترنت را برای افراد مبتلا به نقص بینایی فراهم آورد.
پژوهشگران "دانشگاه واترلو"(UWaterloo) با همكاری پژوهشگران شركت "مایكروسافت"(Microsoft) و "دانشگاه واشنگتن"(UW)، بهترین عناصر دستیارهای صوتی را با نرم افزارهای صفحه خوان ادغام كرده اند تا ابزاری عرضه كنند كه بتواند امكان جستجوی ساده تر را برای افراد مبتلا به نقص بینایی فراهم آورد.
"الكساندرا وتیورینا"(Alexandra Vtyurina)، دانشجوی مقطع دكتری دانشگاه واترلو اظهار داشت: افرادی كه به نقص بینایی مبتلا هستند، معمولا جهت استفاده از سیستم های كامپیوتری، از نرم افزارهای صفحه خوان و دستیارهای صوتی مجازی استفاده می نمایند. دستیارهای صوتی مجازی، به راحتی قابل استفاده و در دسترس هستند اما نمی توانند امكان ارتباط عمیق با مفهوم را فراهم نمایند. در مقابل، نرم افزارهای صفحه خوان امكان ارتباط عمیق با مفهوم را فراهم می كنند اما به راحتی قابل استفاده نیستند. در ابزار جدید ما موسوم به "ورس"(VERSE)، قابلیت های نرم افزارهای صفحه خوان با دستیارهای صوتی مجازی ادغام می شوند و به ابزار دیگری مانند ساعت های هوشمند امكان می دهند تا برای اسپیكرهای هوشمند، مانند شتاب دهنده های ورودی عمل كنند.
روش ابتدایی استفاده از "ورس"، صدا است؛ در نتیجه كاربران فقط باید كلمات مورد نظر خویش را به زبان بیاورند. "ورس" می تواند با یك اپلیكیشن ادغام شود تا با تلفن همراه و ساعت هوشمند هم قابل استفاده باشد.


پژوهشگران در این پروژه، از ۵۳ فرد مبتلا به نقص شنوایی خواستند تا به جستجو در شبكه بپردازند. بیشتر از نیمی از شركت كنندگان، چندین بار در روز از دستیارهای صوتی و ابزاری مانند اسپیكر هوشمند، تلفن همراه و تلویزیون هوشمند استفاده كردند. پژوهشگران، داده های به دست آمده در این بررسی را برای طراحی اولین نمونه "ورس" به كار بردند.
وتیورینا اضافه كرد: ورس می تواند در عرضه كرده های خروجی، مانند دستیارهای صوتی دیگر عمل كند. این ابزار به كاربران امكان می دهد تا سوال بپرسند و پاسخ آنرا به صورت یك واژه، عبارت و یا متن بشنوند. اگر كاربران به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشند، می توانند از "ورس" برای دستیابی به موارد جستجو مانند اخبار، حقایق و مطالب مربوط استفاده كنند.



1398/05/28
15:16:29
5.0 / 5
4757
تگهای خبر: اپلیكیشن , اینترنت , پژوهش , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است