در كنفرانس جهانی ربات 2019 چه خبر بود؟

در كنفرانس جهانی ربات 2019 چه خبر بود؟ شاه بلاگ در كنفرانس جهانی ربات 2019 چه خبر بود؟


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، چینی ها در نمایشگاه اخیر شهر پكن ربات های بسیاری را به بینندگان معرفی كردند. در "كنفرانس جهانی ربات ۲۰۱۹" كه از ۲۰ تا ۲۵ ماه آگوست در شهر پكن چین برگزار شد، ربات هایی كه قابلیت پرواز دارند، ربات هایی كه می توانند شنا كنند و ربات هایی كه قادر به جراحی مغز هستند و... به معرض نمایش گذاشته شدند.
سن جمعیت چین رو به افزایش است و بدین ترتیب در آینده نزدیك، با كاهش نیروی كار و افزایش هزینه های كار روبرو خواهند شد. ربات ها، بهترین راه ممكن برای مقابله با این مشكل هستند و احتیاج به یك "انقلاب رباتیك" در این كشور، احساس می شود.
طی این كنفرانس علاوه بر نمایش ربات های متنوع و جذاب و رونمایی از فناوری ها و محصولات جدید رباتیك، همینطور چهار مسابقه با بیشتر از ۴۵۰۰ شركت كننده برگزار گردید.
در این خبر ۱۳ ربات جالب كه هركدام كارایی متفاوتی دارند را نمایش می دهیم.
۱. بازوی رباتیكی كه می توان از آن برای جراحی مغز استفاده كرد


۲. ربات خطاط


۳. ربات "UR۵e" كاربردهایی فراوانی دارد و قادر به حمل اجسامی تا وزن پنج كیلوگرم(۱۱ پوند) است. این ربات می تواند به راحتی اشیا را برداشته و آنها را در جایی كه كاربر مایل است قرار دهد.


۴. ربات سرویس هوشمند


۵. ربات ارسال غذا


۶. ماهی رباتیك رنگارنگ


۷. همچون ربات هایی كه در این كنفرانس به چشم می خورد، ربات "پرنده هوشمند"(SmartBird) است كه توسط شركت آلمانی "فستو"(Festo) طراحی و توسعه داده شده است. پژوهشگران ربات مذكور را با الهام از كاكایی شاه ماهی خوار اروپایی توسعه داده اند. نحوه پرواز ربات مذكور همانند این پرنده است. وزن این ربات ۴۵۰ گرم است و طول هر كدام از بال های آن دو متر است. درون پرنده هوشمند یك باتری لیتیومی تعبیه شده است و این مورد پرنده رباتیك را قادر به پرواز در حدود ۲۰ دقیقه می سازد. پرنده هوشمند به علت استفاده از فناوری فیبر كربن فوق العاده سبك است و علاوه بر چابكی دارای آیرودینامیك عالی است و قادر به برخاستن، پرواز و فرود است. ربات مذكور تنها ۲۳ وات انرژی مصرف می كند كه این میزان انرژی كمی بیشتر از نیمی از انرژی است كه توسط برخی لپ تاپ ها استفاه می شود. اندازه گیری ها نشان داده است پرنده مذكور دارای بازده الكترومكانیكی تا ۴۵ درصد و بازده آیرودینامیكی ۸۰ درصد است.


۸. ربات چهارپای سوئیسی، چند سال پیش بود كه محققان "مؤسسه فناوری فدرال زوریخ "(ETH) رباتی چهارپا با نام "ANYmal" را توسعه دادند. حال طی این كنفرانس آنها از نسخه جدید این ربات رونمایی كردند. نسخه بروزسانی شده "ANYmal C" نام دارد و به جای چرخیدن بر روی چرخ، روی پاهای خود راه می رود. علاوه بر خصوصیت های دیگر، این ربات می تواند روی زمین ناهموار حركت نماید و به هنگام برخورد با جایی و یا دویدن، ثبات و استقامت خویش را حفظ كند. حتی می تواند از پله ها بالا و پایین برود. در نتیجه برای حركت "ANYmal C" نیازی به تغییر در محل رفت وآمد ربات وجود ندارد. از موارد استفاده مدل C این ربات می توان به بازرسی تاسیسات صنعتی مانند نیروگاه های سوخت اشاره نمود.


۹. ربات هنرمند دیگر، دست رباتیك "Gree" بود كه همانند هنرمندان قادر به پیانو زدن بود.


۱۰. فردی در حال آزمایش دستكش توانبخشی پزشكی


۱۱. یك عروس دریایی رباتیك در حال شنا در مخزن آب


۱۲. چینی ها می توانند اخبار مربوط به رئیس جمهورشان "شی جین پینگ" را در صفحه ربات هوشمند "Chuangze" كه یك ربات خدماتی توسعه داده شده توسط دفتر مركزی "حزب كمونیست چین"(Communist Party of China) است، مشاهده كنند.


۱۳. یكی دیگر از ربات هایی كه در این نمایشگاه به چشم می خورد، "لایكاگو"(Laikago) نام داشت و چینی ها این ربات را در پاسخ به "سگ ربات"('robo-dog') ساخت شركت آمریكایی "بوستون داینامیك"(Boston Dynamic) ساخته بودند. نام لایكاگو از نام "لایكا"(Laika) سگ فضانوردی كه در سال ۱۹۵۷ به مدار زمین رفت، گرفته شده است. طول ربات لایكاگو ۲۲ اینچ(۰.۵۶ متر)، عرض آن ۱۳.۷ اینچ(۰.۳۵ متر) و ارتفاع آن ۲۳.۶ اینچ(۰.۶ متر) است. ۲۲ كیلوگرم(۴۸.۵ پوند) وزن دارد و با هر بار شارژ می تواند ۳ تا ۴ ساعت بدود.





1398/06/06
13:43:16
5.0 / 5
4291
تگهای خبر: باتری , پژوهش , توسعه , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است