ماهواره هایی كه خویش را در فضا می سازند!

ماهواره هایی كه خویش را در فضا می سازند! به گزارش شاه بلاگ یك شركت آمریكایی می خواهد بزودی از ابزاری رونمایی كند كه به ماهواره ها امكان می دهند خویش را در فضا بسازند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تك كرانچ، شركت آمریكایی "ساخت فضا"(Made In Space) در حال ساختن ابزاری برای نسل آینده ماهواره ها و اكتشافات فضایی است. این ابزار در صورت موفقیت می تواند به ابداع اولین ماهواره با قابلیت ساخت خود منجر شود.
چاپگرهای سه بعدی كه قابلیت سرهم كردن خویش را دارند، می توانند در فضا بیشتر از زمین كاربرد داشته باشند. با ارسال مواد اولیه متراكم برای چاپگرهای سه بعدی، امكان بیشتری برای صرفه جویی در میزان مصرف وجود خواهد داشت. اگر الزامی برای نجات از نیروهای صدمه زا وجود نداشته باشد، می توان از طراحی های شكننده تر و كم حجم تر بهره برد.
چاپگرهای سه بعدی كه در فضا ساخته می شوند، تابحال چندین بار در ایستگاه فضایی بین المللی به كار گرفته شده اند. "اندرو راش"(Andrew Rush)، بنیان گذار و مدیرعامل شركت "ساخت فضا" اظهار داشت: ساخت چاپگرهای سه بعدی در فضا، تا پنج سال پیش یك رویا بود اما هم اكنون، ابزار بسیاری در فضا ساخته می شوند كه حدودا عادی به نظر می رسند.
"جیم برایدنستاین"(Jim Bridenstine)، دولتمرد آمریكایی و مدیر ناسا اظهار داشت: ما تابحال موفق شده ایم كار ساخت و چاپ سه بعدی را انجام دهیم اما حالا می خواهیم سر هم كردن ماهواره ها و امكان عملكرد رباتیك آنها را فراهم نماییم.
این طرح جدید به آن معنا نیست كه كل یك ماهواره، در مدار ایجاد می شود اما شركت ساخت فضا طی پروژه ای ۷۳.۷ میلیون دلاری موسوم به "آركینات وان"(Archinaut One) می خواهد دو میله ۱۰ متری را به فضا بفرستد كه پنل های خورشیدی روی آن قرار دارند و می توانند تا پنج برابر بیشتر از پنل های خورشیدی یك فضاپیمای كوچك، انرژی تولید كنند.
این برنامه، كاربردهای بی شماری به همراه خواهد داشت كه اینترنت ماهواره ای، تنها یكی از آنها است.
فناوری "مید این اسپیس"، بسیار هیجان انگیز و چشم گیر است. این شركت می خواهد پلیمر زاید را در ایستگاه فضایی بین المللی بازیافت كند. همینطور این شركت در نظر دارد یك فیبر نوری در فضا تولید نماید كه عملكرد آن بسیار بهتر از فیبرهای استاندارد باشد. هدف سازندگان این است تا علاوه بر پلیمرها، فلزات چاپ سه بعدی را هم به كار بگیرد.



1398/06/12
19:06:56
5.0 / 5
4609
تگهای خبر: اینترنت , بین الملل , تولید , ربات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است