نانوكاتالیست كربنی برای حذف پلاستیك از آب

نانوكاتالیست كربنی برای حذف پلاستیك از آب شاه بلاگ: كاتالیست فنری شكلی ساخته شده كه می تواند میكروپلاستیك ها را بعنوان آلودگی آب از بین ببرد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، پژوهشگران دانشگاه آدلاید راهبرد جدیدی ارائه كردند كه می توان با استفاده از آن میكروپلاستیك ها را از آب جدا كرد بدون اینكه نیاز به میكرواورگانیسم ها باشد.
پسماندهای پلاستیك مسیر خودرا به سمت اقیانوس پیدا می كند و این مساله بعنوان چالش زیست محیطی شناخته می شود كه می تواند علاوه بر محیط زیست به انسان و حیوانات نیز لطمه بزند.
پژوهشگران این پروژه روشی ارائه كردند كه در آن از مواد مغناطیسی مبتنی بر كربن كه ساختاری شبیه به فنر دارند برای شكستن میكروپلاستیك ها استفاده نمود. نتایج این پروژه در نشریه Matter به چاپ رسیده است.
شائوبینگ وانگ از پژوهشگران این پروژه می گوید: «میكروپلاستیك ها آلودگی های فلزی و آلی را جذب می كنند و در جریان آب به حركت در می آیند و می توانند مواد خطرناك را به میكرواورگانیسم های آبی منتقل كنند. خورده شدن این میكروپلاستیك ها سبب تجمع آنها در بدن ماهی ها شده و از این طریق وارد چرخه غذایی می شوند.
نانوفنرهای كربنی به قدری استواری داشته و پایدار هستند كه می توانند میكروپلاستیك ها را شكسته و به تركیبات بی خطر تبدیل كنند تركیباتی كه برای اكوسیستم دریایی تهدید محسوب نمی شوند.


منبع:

1398/06/17
01:33:19
5.0 / 5
4280
تگهای خبر: پژوهش , توسعه , دانش , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است