با تلاش پژوهشگران آمریكایی صورت می گیرد

افزایش ظرفیت باتری تلفن همراه با كمك مواد نانوزنجیره ای

افزایش ظرفیت باتری تلفن همراه با كمك مواد نانوزنجیره ای شاه بلاگ: پژوهشگران آمریكایی، نوعی باتری برای تلفن همراه طراحی نموده اند كه دوام شارژ آن بیشتر از باتری های دیگر است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، شاید گاهی متوجه این حقیقت شده باشید كه گجت های الكترونیكی، روز به روز پیچیده تر می شوند اما باتری تلفن های همراه هوشمند نمی توانند برای یك روز كامل شارژ داشته باشند.
شیمیدانان "دانشگاه پردو"(Purdue University) آمریكا برای رفع این مشكل، روش جدیدی را در پیش گرفته اند. آنها نوعی باتری لیتیوم- یونی طراحی نموده اند كه دوام شارژ آن بیشتر از باتری های دیگر است و سریع تر شارژ می شود.
میزان شارژ باتری، به تعداد یون های لیتیومی بستگی دارد كه در آن ذخیره می شوند. بااینكه مواد دیگری هم وجود دارند كه می توانند یون های لیتیوم بیشتری را حفظ كنند اما برای ساخت این باتری ها از گرافیت استفاده می شود برای اینكه مواد دیگر، بیش از اندازه جهت استفاده سنگین هستند. پژوهشگران دانشگاه پردو برای ساخت یك باتری كارآمدتر، از عنصری موسوم به "آنتیموان"(Antimony) استفاده كردند تا یك ساختار شبكه ای موسوم به "نانوزنجیره"(nanochain) ابداع كنند.


هنگامی كه پژوهشگران، الكترودهای نانوزنجیره را با الكترودهای گرافیت مقایسه كردند، دریافتند كه ظرفیت الكترودهای نانوزنجیره، دو برابر بیشتر از ظرفیت لیتیوم- یون است و دوام شارژ آن در طولانی مدت نیز می تواند بیشتر باشد.
مواد مشابهی نیز وجود دارند كه در گذشته برای افزایش ظرفیت باتری به كار گرفته شده اند اما این مواد در صورتیكه تا سه بار ظرفیت باتری را بالا برند، می توانند خطرناك باشند. "ویلاس پل"(Vilas Pol)، استادیار مهندسی شیمی دانشگاه پردو اظهار داشت: اگر ظرفیت باتری خودرا با این روش جدید افزایش دهید، دیگر حامل یك ابزار خطرناك نخواهید بود.


پژوهشگران قصد دارند در مراحل بعد، مقیاس فناوری خودرا بالا برند و آنرا در اندازه باتری تلفن همراه طراحی نمایند.
این پژوهش، در مجله "Applied Nano Materials" به چاپ رسید.




منبع:

1398/07/01
13:20:52
5.0 / 5
4374
تگهای خبر: باتری , پژوهش , جت , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است