تركیب چهره برندگان نوبل در طول تاریخ را ببینید!

تركیب چهره برندگان نوبل در طول تاریخ را ببینید! شاه بلاگ: پایگاه ˮاینساید ساینسˮ در اقدامی جالب چهره بیشتر از 500 برنده نوبل در طول تاریخ را با هم تركیب كرده است و به یك چهره میانگین برای برندگان رشته های پزشكی، فیزیك و شیمی رسیده است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اینساید ساینس، كمتر از ۲۴ ساعت تا اعلام نخستین برنده های جایزه نوبل امسال فاصله داریم. ما طی ۱۰ سال قبل ما برنده شدن فیزیكدانانی را دیدیم كه گرافن، بوزون-هیگز و امواج گرانشی را كشف كردند. پزشكان و فیزیولوژیست هایی را شناختیم كه به توسعه لقاح آزمایشگاهی و مبارزه با مالاریا كمك كردند و شیمیدانانی كه راز ترمیم DNA را حل كردند و ماشین های مولكولی را توسعه دادند.
جایزه نوبل از نظر خیلی از صاحب نظران بعنوان معتبرترین جایزه در دنیای علم شناخته می شود و شانس و سیاست و حتی سیاست های خاص كمیته نوبل می تواند در تعیین برنده نقش داشته باشد.
در اینجا ما به ترتیب ۱۹۹، ۲۰۱ و ۱۶۵ چهره برندگان پیشین جایزه نوبل در پزشكی، فیزیك و شیمی را به ترتیب تركیب كردیم تا نشان دهیم كه چهره متوسط برندگان امسال ​​چگونه است.
امكان دارد تابحال گزارش های مشابهی را مشاهده كرده باشید كه چهره متوسط زنان سراسر جهان یا بازیكنان فوتبال در جام جهانی را نشان داده باشد. این چهره ها توسط الگوریتم هایی تولید شده اند كه خاصیت های صورت را در عكس ها تشخیص می دهند و سپس عكس ها را طوری تنظیم می كند تا همه چهره ها روی هم قرار بگیرند.
ما برای این آزمایش، از یك وبلاگ آنلاین بلاعوض استفاده كردیم و تصاویر همه برندگان رشته های پزشكی، فیزیك و شیمی را به صورت جداگانه تركیب كردیم.
شاید جای تعجب باشد كه چرا هر سه چهره متوسط ​​ما مردانه، میانسال و سفید پوست به نظر می رسند. این به این علت است كه این سه خاصیت برجسته ترین خاصیت های قابل مشاهده در برندگان پیشین نوبل در هر سه رشته بوده اند.
میانگین سنی برنده های جایزه نوبل ۵۸ سال است و بیشتر از ۹۵ درصد برندگان این جایزه تابحال مرد بوده اند.
در رشته فیزیك تابحال در میان برندگان مرد، نام كوچك هشت نفر جان، شش نفر رابرت، پنج نفر جیمز، پنج نفر ویلیام، پنج نفر چارلز، چهار نفر مكس و چهار نفر جورج بوده است. در صورتیكه تابحال تنها سه زن جایزه نوبل فیزیك را كسب كرده اند.
بیشتر از ۸۰ درصد از كل جوایز نوبل فقط به شش كشور ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، فرانسه، روسیه یا اتحاد جماهیر شوروی سابق و سوئد كه محل برگزاری مراسم اهدای این جایزه و زادگاه "آلفرد نوبل" كسی كه نام وی روی این جایزه گذاشته شده، تعلق گرفته است.
ایالات متحده آمریكا به خودی خود بیشتر از هر كشور دیگری مولد برنده های جایزه نوبل بوده است. به استثنای جوایز صلح، اقتصاد و ادبیات، تابحال بیشتر از ۲۸۰ دانشمند از ایالات متحده آمریكا برنده جایزه نوبل شده اند.


آمار جمعیتی برنده های جایزه نوبل از آمریكا نشان داده است كه تنها ۱۰ نفر از آنها زن بوده اند و هیچ یك نیز از نژاد آفریقایی-آمریكایی نبوده اند.
وقتی جوایز امسال از هفت اكتبر اعلام گردد، فارغ از اینكه آیا این چهره های متوسط تنوع بیشتری می گیرند یا حدودا بدون تغییر باقی می مانند، مهم این است جهان با تعداد دیگری از دانشمندان برجسته آشنا می شود.




منبع:

1398/07/15
11:26:06
5.0 / 5
4366
تگهای خبر: آزمایشگاه , آنلاین , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است