100 هزار پوند بگیر صورت خودرا بفروش!

100 هزار پوند بگیر صورت خودرا بفروش! شاه بلاگ: یك استارتاپ انگلیسی ادعا می كند حاضر است به هر فردی كه حاضر شود اجازه استفاده از چهره اش را جهت استفاده روی یك ربات بدهد، یكصد هزار پوند پرداخت كند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ورد نیوز مانیتور، فكر می كنید چهره ای دارید كه برای ربات ها مناسب است؟ بدین سبب شما امكان دارد دقیقاً همان چیزی باشید كه یك استارتاپ انگلیسی موسوم به "جئومیك"(Geomiq) می خواهد.
این شركت كه در سال 2017 به راه افتاده است، هفته گذشته در وبلاگ خود ادعا كرد مبلغ 100 هزار پوند یا 111 هزار و 420 دلار جهت استفاده از چهره مهربان و دوستانه یك شخص روی یك ربات كه یك شركت ناشناس در حال توسعه آن است، پرداخت خواهدنمود.
چهره انتخاب شده بر طبق آنچه "جئومیك" می گوید، روی هزاران نسخه از این ربات در سراسر جهان استفاده می شود.
گفته می شود شركتی كه این ربات ها را تولید می كند، ناشناس است.
"جئومیك" در وبلاگ خود نوشت: چند هفته پیش به یك شركت رباتیك نزدیك شدیم و از او پرسیدیم كه آیا می توانیم به توسعه ریزه كاری های نهایی یك ربات پیشرفته انسان نما كه در حال كار روی آن است، كمك نماییم. جزئیات این پروژه به سبب عدم افشای اطلاعات كامل پنهان است. توافق نامه ای كه ما با طراح و سرمایه گذاران وی امضا كرده ایم. ما این درخواست را عمومی اعلام نموده ایم تا شخص مناسب را پیدا نماییم. طراح می داند كه این یك كار بزرگ است و با پرداخت 100 هزار پوند به چهره مناسب مجوز حقوقی در چهره مناسب موافقت كرده است.
جئومیك نام شركتی را كه مشغول همكاری با آن است، فاش نكرده است. فقط گفته است كه این شركت خصوصی است و وظیفه این ربات این است كه بعنوان یك دوست برای سالمندان عمل كند.
گفته می شود كه تولید این ربات برای سال 2020 پیش بینی شده است. به داوطلبانی كه از غربالگری اولیه با موفقیت عبور كنند، جزئیات كامل این پروژه داده می شود.
این شركت می گوید: ما می دانیم كه درخواستمان منحصر به فرد است و اجاره چهره یك تصمیم بسیار بزرگ است.
"جئومیك" یك پیوند(لینك) را در انتهای درخواست خود برای افراد فراهم نموده است تا عكس چهره خودرا به آن ارسال نمایند و از كاربران خوایته است تا پیش از ارسال عكس خود از تصمیم خود مطمئن شوند.
این درخواست توجهات زیادی را در فضای اینترنت به خود جلب كرده است، اما كاربران باید محتاطانه به آن نزدیك شوند و پیش از ارسال عكس خود به خوبی راجع به آن فكر كنند.
از این گذشته، سابقا شركت هایی دیده شده اند كه برای جمع آوری تصاویر مردم از شیوه های گمراه كننده استفاده می نمایند و شاید این هم یكی از آنها باشد. چونكه اوایل ماه جاری گوگل اعتراف كرد كه كارمندان یكی از شركت های زیر دست آن در خیابان های شهرهای ایالات متحده آمریكا قدم می زدند و از مردم، به خصوص افراد بی خانمان تیره پوست می خواستند اطلاعات چهره خودرا فقط در ازای 5 دلار بفروشند. كاری كه گوگل بابت آن سرزش شد و ضمن توقف این كار، قرارداد خود با شركت مذكور را نیز لغو نمود.
لازم به ذكر است كه فناوری های دیگری نیز هم اكنون وجود دارند كه نیاز به استفاده از چهره یك انسان واقعی را از بین می برند و نیازی به پرداخت هزینه ندارند. چنانكه هوش مصنوعی حالا می تواند هزاران چهره جدید بسازد.
كارشناسان می گویند این شركت ناشناس می تواند از فناوری "GAN"(Generative Adversarial Network) برای ساخت چهره های جعلی انسانی استفاده نماید. این فناوری كه با تعداد زیادی از تصاویر چهره انسان های مختلف آموزش دیده است، قادر به تولید تصاویر جدیدی خواهد بود. از این فنآوری قبلاً برای ایجاد چهره های جعلی انسان استفاده شده است كه مردم قادر به تشخیص جعلی بودن آنها نشده اند.




منبع:

1398/07/28
13:04:38
5.0 / 5
4474
تگهای خبر: اجاره , اینترنت , پیشرفت , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است