با این عینك همیشه تمركز دارید بعلاوه فیلم

با این عینك همیشه تمركز دارید بعلاوه فیلم شاه بلاگ: شركت آمریكایی ˮناربیسˮ(Narbis) بتازگی موفق به توسعه عینك هایی شده است كه امواج مغزی كاربر را برای اندازه گیری میزان توجه وی، شناسایی می كند و صفحه عینك هنگام نبود تمركز كمی تاریك می شود تا كابران باردیگر تمركز خودرا به دست آورند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از مدگجت، دستگاه های "نوار مغزی" یا "الكتروانسفالوگرافی"(EEG) فناوری های جالب و شگفت انگیزی هستند اما قابلیت های آنها بسیار محدود است. با این وجود آنچه در آنها بسیار عالی است این مساله است كه می توانند ارزیابی كنند آیا فرد توجهش بر روی موضوعی متمركز است یا خیر.
این قابلیت بیشتر در بازی ها و مراقبه استفاده می شود، اما حالا دستگاه جدیدی عرضه شده است كه هدف آن كمك به افراد خصوصاً كودكان در یادگیری نحوه تمركز هنگام انجام تكالیف، خواندن كتاب و انجام سایر كارهای نیازمند توجه است.


این شركت از چهار سال پیش در حال جمع آوری كمك های مالی برای توسعه دستگاه جدید خود بود و الان نیز اعلام نموده است كه در نهایت این محصول توسعه داده شده و افراد می توانند این محصول را كه شامل یك جفت عینك و یك سنسور امواج مغزی و یك مچ بند كنترل كننده است را سفارش دهند.
سنسور امواج مغزی این شركت می تواند نوسانات مربوط به فعالیت مغز كاربر را تشخیص دهد و هنگامی كه متوجه شود تمركز كاربر در حال كم شدن است، صفحه عینك به آرامی مات می شود. این كار كاربر را مجبور می كند تا تلاش كند تا تمركز خودرا به منظور ادامه كار باردیگر به دست آورد. تصور می شود كه انجام مكرر این كار موجب افزایش توجه كاربر در طولانی مدت می شود. دستگاه شركت "ناربیس" محصولی پزشكی نیست اما ممكنست به كاهش اختلالات كم توجهی-بیش فعالی كمك شایان توجهی كند.
اختلال كم توجهی - بیش فعالی(ADHD) یك اختلال رفتاری رشدی است. افراد مبتلا به این اختلال معمولا توانایی دقت و تمركز بر روی یك سوژه را نداشته و یادگیری در آنها كند است. این اختلال با فقدان توجه، فعّالیت بیش از اندازه، رفتارهای تكانشی، یا تلفیقی از این موارد هم راه است.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود كنید: video/mp4


منبع:

1398/08/08
15:25:36
5.0 / 5
4152
تگهای خبر: توسعه , جت , دستگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است