منعی برای بازبینی برنامه های درسی دانشگاه ها وجود ندارد

منعی برای بازبینی برنامه های درسی دانشگاه ها وجود ندارد به گزارش شاه بلاگ مدیركل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: منعی برای بازبینی برنامه‎های درسی دانشگاه ها وجود نداشته چونكه بعضی از آنها برای تغییر برنامه های درسی یا سرفصل ها طرح هایی ارائه دادند كه مورد تصویب هم قرار گرفته است.


محمدرضا آهنچیان روز سه شنبه در نشست "برنامه ریزی آموزشی" دانشگاه خلیج فارس اضافه كرد: منظور از بازبینی برنامه های درسی اصلاح، تكمیل و بازنویسی برنامه برمبنای ارزشیابی ها، تغییر نیازها و داده های نو، تغییر روش ها، محتوا و گردنگیر های قانونی، تغییر مسیر، لزوم زمان و مكان و نگرش نو به دانش، مهارت و یادگیری است.
وی بیان كرد: سایر دانشگاه ها در صورت لزوم می توانند بدون نیاز به طرح مجدد از این برنامه های تصویب شده باتوجه به نیاز هر رشته استفاده كنند.
آهنچیان در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: دانشگاه خلیج فارس در سطح وزارت علوم مانند نام زیبای آن، بعنوان یك دانشگاه خوش نام و پیشرو شناخته می شود.
مدیركل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی اظهار داشت: پیشنهاد می شود رئوسای دانشگاه های منطقه هفت طی نشست هایی در كنار یكدیگر قرار گیرند و نظرات و پیشنهادهای آموزشی خودرا به اشتراك گذاشته و مشكلات را در كارگروه های تخصصی بررسی و به وزارت منعكس كنند.
رئیس دانشگاه خلیج فارس اظهار داشت: این دانشگاه هم اكنون دارای هشت دانشكده است كه ۶ دانشكده در شهر بوشهر و دانشكده مهندسی در شهر جم و در نزدیكی تأسیسات عظیم نفت و گاز منطقه ویژه پارس جنوبی و دانشكده كشاورزی و منابع طبیعی نیز در شهر برازجان واقع شده است.
عبدالمجید مصلح اضافه كرد: در سال ۱۳۹۴ با نهایی كردن سند استراتژیك دانشگاه خلیج فارس سه جهت گیری دانشگاه كارآفرین، ارتقا جایگاه علمی دانشگاه و بین المللی سازی را با محوریت كارآفرینی در افق دید این دانشگاه قرار گرفته است.
وی افزود: در این راستا اقدام به ایجاد مركز كارآفرینی و نوآوری در دانشگاه خلیج فارس شده تا این مركز با مهارت آموزی و ایجاد بستر كارآفرینی به دانشجویان كمك نماید تا ایده های خودرا به مرحله تجاری سازی رسانده و كسب و كار خود را راه اندازی كنند.
مصلح عنوان كرد: هماكنون ۹ شركت فناور در دانشگاه فعال است كه تعداد چهار شركت دانش بنیان است.
وی افزود: ۳۰ هسته علمی پژوهشی فناوری هیات علمی و ۲۱ هسته فناور هم مشغول به فعالیت هستند كه به تدریج تیم های نوآور و شركت های دانش بنیان وارد بازار می شوند.
رئیس دانشگاه خلیج فارس با اشاره به لزوم بازبینی در سرفصل ها، دوره ها و منابع درسی اظهار داشت: لازم است با عنایت به نیاز جامعه، بازار و با در نظر گرفتن مزیت های استان و نیازمندی های روز در هر كجا نیاز باشد با استفاده از ظرفیت های قانونی نسبت به بازبینی در سر فصل ها، دوره ها و منابع درسی اقدام هایی صورت گیرد.
مصلح یادآورشد: ایجاد دانشكده كسب و كار، مركز توسعه فناوری و مدرسه كسب و كار با همكاری اداره كل فنی و حرفه ای استان بوشهر همچون مواردی است كه در امتداد تقویت جهت گیری كارآفرینی دانشگاه خلیج فارس در حال پیگیری است.




منبع:

1398/08/15
20:33:47
5.0 / 5
4648
تگهای خبر: بین الملل , پژوهش , تجاری سازی , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است