مایكروسافت هوش مصنوعی را برای تشخیص سرطان به كار می گیرد

مایكروسافت هوش مصنوعی را برای تشخیص سرطان به كار می گیرد شاه بلاگ: شركت مایكروسافت می خواهد با همكاری یك شركت هندی، یك الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی عرضه نماید كه از عهده تشخیص زودهنگام سرطان برمی آید.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تك كرانچ، زنان هندی معمولا بیشتر از زنان ساكن كشورهای دیگر در اثر مبتلاشدن به سرطان دهانه رحم از دنیا می روند. این بیماری قابل پیشگیری سالانه جان ۶۷۰۰۰ زن را در هندوستان می گیرد كه ۲۵ درصد از كل مرگ و میرهای سراسر جهان را تشكیل می دهد.
بررسی كارآمد و تشخیص بموقع آغاز سرطان دهانه رحم می تواند امكان گسترش آنرا كم كند اما نكته چالش برانگیز اینجاست كه تشخیص این بیماری در آغاز آن، به زمان زیادی نیاز دارد. دلیل این موضوع، زمان بر بودن روش های كنونی تشخیص است اما شاید هوش مصنوعی بتواند به این فرایند، سرعت ببخشد.
پژوهشگران شركت "SRL Diagnostics" كه بزرگترین سرویس های تشخیص را در هندوستان ارائه می دهد، به بررسی تاثیر هوش مصنوعی در تشخیص سرطان دهانه رحم پرداخته اند. این شركت با همكاری شركت "مایكروسافت"، می خواهد یك شبكه هوش مصنوعی برای لطمه شناسی عرضه نماید كه می تواند به تشخیص بموقع بیماری كمك نماید.
این گروه پژوهشی، سالانه نمونه های بسیاری را دریافت می كند كه حدود ۹۸ درصد آنها معمولی هستند و فقط دو درصد به دخالت نیاز دارند. دكتر "آرناب روی"(Arnab Roy)، سرپرست این پروژه اظهار داشت: ما در جستجوی روش هایی هستیم كه بتوانند لطمه شناسی بیماری را تضمین كنند.


"مانیش گوپتا"(Manish Gupta)، از پژوهشگران مایكروسافت كه هم اكنون با SRL Diagnostics همكاری می كند، اظهار داشت: ایده ما این است تا یك الگوریتم هوش مصنوعی ابداع نماییم كه بتواند قسمت هایی از بدن كه در معرض مبتلاشدن به سرطان هستند، شناسایی كند.
مدل هوش مصنوعی این گروه، هم اكنون می تواند نمونه های معمول و غیرمعمول را با دقت از هم تشخیص دهد و كاربرد آن فعلا به مدت سه تا شش ماه در آزمایشگاه ها معتبر است.
مایكروسافت اخیرا اعلام نموده كه این پروژه هوش مصنوعی می تواند به بهبود روش انجام آزمایش ها در هند كمك نماید. این شركت، از ابزاری رونمایی كرده كه مقرر است تا دو سال آینده به بازار هند وارد شوند.




منبع:

1398/08/19
21:34:38
5.0 / 5
4752
تگهای خبر: آزمایشگاه , پژوهش , جهان , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است