سازمان ملی فضایی چین اعلام كرد

فرودگر چین سال آینده به سطح مریخ می رسد

فرودگر چین سال آینده به سطح مریخ می رسد به گزارش شاه بلاگ سازمان ملی فضایی چین می خواهد فرودگر خویش را در سال ۲۰۲۰ روی سطح مریخ فرود بیاورد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، چین اخیرا موفق شد یك آزمایش فرود موفقیت آمیز را در شمال استان هبئی انجام دهد و گامی مهم برای مأموریت اكتشافی مریخ در سال آینده بر دارد.
"ژانگ كجیان" (Zhang Kejian)، مدیر "سازمان ملی فضایی چین" (CNSA) در یك نشست خبری با رسانه ها اظهار داشت: چین می خواهد در این مأموریت، فرودگری را جهت بررسی مریخ به فضا پرتاب كند.
پژوهشگران، این فرودگر رباتیك را با آزمایش های تعلیق و اجتناب از مانع مورد بررسی قرار دادند. ناحیه ای كه آزمایش در آن انجام گرفته، با مجموعه ای از سنگ ها شبیه سازی شده تا مانند زمین ناهموار مریخ باشد كه فرودگر باید مسیر خویش را در آن پیدا كند.
كجیان اضافه كرد: چین در سال ۲۰۱۶، رسما مأموریت اكتشافی خویش را در مریخ شروع كرد و هم اكنون پیشرفت كار خویش را به آرامی دنبال می كند. آزمایش های تعلیق و دوری از مانع كه اخیرا با این سطح نورد انجام شده اند، بخش مهمی از روند پیشرفت این پروژه به شمار می روند. اگر روند كار مطابق برنامه پیش برود، مأموریت اكتشافی مریخ در سال ۲۰۲۰ صورت خواهد گرفت.


چین برای این مأموریت، موشك معروف به "لانگ مارچ ۵" (Long March 5) را هم ابداع كرده تا فرودگر را به مریخ ببرد.
سفر این فرودگر رباتیك از زمین به مریخ، هفت ماه زمان خواهد برد؛ در حالیكه فرود روی این سیاره، فقط در هفت دقیقه امكان پذیر است.
به قول "كجیان"، فرود این فرودگر روی سطح مریخ، دشوارترین و چالش برانگیزترین بخش پروژه خواهد بود.



1398/08/25
01:49:48
5.0 / 5
4556
تگهای خبر: پژوهش , پیشرفت , جت , ربات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است