آسانسور فضایی ژاپن، رویایی برای اعزام انسان به فضا

آسانسور فضایی ژاپن، رویایی برای اعزام انسان به فضا شاه بلاگ: ژاپن در اندیشه عملی كردن طرحی برای ساخت یك بالابر فضایی برای اعزام انسان به فضا است تا در شرایطی ایمن تر و مقرون به صرفه تر چنین كاری صورت گیرد.


نشریه مانیچی ژاپن روز سكشنبه گزارش كرد پژوهشگران دانشگاه شیزوكا ژاپن مدت ها است در حال بررسی چنین تحقیقاتی هستند و برمبنای برنامه پرتاب ماهواره و اطلاعاتی كه كسب می كنند می خواهند به اجرای این طرح كمك كنند.
این روزنامه نوشته است دو ماهواره كوچك ژاپن كه به فضا پرتاب شده بود و وارد ایستگاه فضایی بین المللی شده است می تواند برای اجرای این طرح كمك بسیار مهمی باشد.
آنها در واقع پیشگام اجرای برنامه رها كردن یك آسانسور فضایی هستند كه با كابل به این ماهواره ها مرتبط می باشد و در مدار زمین رها می شود و بین آنها یك دستگاه محرك قرار داده می شود كه مانند یك بالابر عمل می كند و دوربین هایی هم برای ضبط تحركات این بالابر بر روی ماهواره ها نصب شده است.
در صورتی كه این عملیات فضایی با موفقیت صورت گیرد نخستین گام برای ایجاد آسانسور فضایی از زمین تا فضای ماورای جو برداشته می شود.
شركت اوبایاشی ژاپن هم قسمتی از این فعالیت را به صورت آزمایشی دنبال می كند و در آن مشاركت كرده است این شركت می خواهد یك ایستگاه فضایی بالاتر از ۳۶ هزار كیلومتری سطح زمین ایجاد كند.
این كار مقرر است تا سال ۲۰۵۰ میلادی صورت گیرد و یك كابل طولانی نیز در اقیانوس آرام قرار داده می شود تا به این ایستگاه فضایی مرتبط شود.
این شركت می خواهد دستكم شش آسانسور بسازد كه طول آنها ۱۸ متر و عرض آنها نیز ۷.۲ متر است هر كدام از این بالابرها ظرفیت حمل ۳۰ نفر را دارد و سرعت آنها ۲۰۰ كیلومتر در ساعت خواهد بود با این حساب سفر بین زمین تا فضا برای این آسانسورها نزدیك به یك هفته به طول می انجامد.
این شركت ژاپنی پیش بینی كرده است كه برای انجام این طرح زمین - هوا - فضا نزدیك به ۱۲۵ میلیارد دلار هزینه خواهد شد با این وصف پژوهشگران هنوز موفق نشده اند برای ساخت این كابل ها، موادی فوق سبك و بسیار قوی پیدا كنند.





منبع:

1398/09/10
15:04:52
5.0 / 5
4319
تگهای خبر: بین الملل , پژوهش , دانش , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است