واكنش ها به استفاده از ربات توسط پلیس آمریكا

واكنش ها به استفاده از ربات توسط پلیس آمریكا به گزارش شاه بلاگ استفاده پلیس آمریكا از سگ های رباتیك واكنش هایی را به دنبال داشته است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تكاكسپلور، چند روز پیش خبر رسید كه سگ رباتیك شركت "بوستون دینامیكز"(Boston Dynamics) توسط پلیس ایالت ماساچوست مورد استفاده قرار گرفته است و پلیس این ایالت در بخش خنثی سازی بمب و طی ماه های اوت تا نوامبر، سگ رباتیك این شركت معروف به "اسپات"(Spot) را اجاره كرده است.
سخنگوی پلیس هم در این خصوص گفته بود كه این ربات بعنوان یك دستگاه رصدكننده كنترل از راه دور بكار گرفته شده تا دستگاه های مشكوك و موقعیت های خطرناك را شناسایی و رصد كند.
ولی ظاهرا "اتحادیه آزادی های شهروندی آمریكا"(ACLU) از پلیس ایالتی ماساچوست خواسته كه راجع به مكان و زمان استفاده از این ربات ها توضیحاتی را عرضه نماید.
"كید كراك فلد"(Kade Crockford) از اتحادیه آزادی های شهروندی آمریكا اظهار كرد، استقرار این گونه فناوری ها سریع تر از آمادگی های اجتماعی، سیاسی و یا حقوقی ما پیش می رود.
در این راستا نگرانی هایی وجود دارد كه افسران پلیس ماساچوست بدون اطلاع مردم و یا وضع قوانینی مشخص، از این تكنولوژی استفاده كنند.
سه ماه است كه این سگ رباتیك توسط پلیس آزمایش می شود ولی با این وجود "اتحادیه آزادی های شهروندی آمریكا" توضیحات بیشتری راجع به نحوه استفاده از ربات ها خواسته است.
سگ رباتیك اسپات توانایی دویدن با سرعت ۱.۶ متر بر ثانیه و حمل بار تا ۱۴ كیلوگرم را داشته و به كمك دوربین های ضدآب خود دید ۳۶۰ درجه ای از محیط پیرامون خود دارد و می تواند در دمای منفی ۲۰ تا ۴۵ درجه سلسیوس فعالیت كند.



1398/09/11
23:07:03
5.0 / 5
4583
تگهای خبر: اجاره , تكنولوژی , جت , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است