وزیر ارتباطات خبر داد :

پیوستن شركت های ایرانی به آژانس نوآوری جمهوری آذربایجان

پیوستن شركت های ایرانی به آژانس نوآوری جمهوری آذربایجان به گزارش شاه بلاگ ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با همتای آذربایجانی خود از اجرایی شدن تفاهم های دوجانبه اطلاع داد و اظهار داشت: سه شركت ایرانی رسما فعالیت خویش را در آذربایجان آغاز كردند و به آژانس نوآوری جمهوری آذربایجان پیوستند، این سرآغاز یك حركت اقتصادی بزرگ بود كه ما از قبل در مورد آن برنامه ریزی كردیم كه با وجود تفاهم های سیاسی بین دو كشور امروز به نتیجه رسیده است.


محمدجواد آذری جهرمی كه جهت شركت در بیست و پنجمین نمایشگاه باكوتل در جمهوری آذربایجان حضور دارد روز چهارشنبه در مورد مذاكراتی كه با همتای آذری خود «رامین قلی زاده» داشت، اظهار داشت: جمهوری آذربایجان شرایطی را فراهم آورده است كه شركت های ایرانی در این كشور حاضر شده و به توسعه بازار خودشان بپردازند.
توافقات فركانسی مرزی دو كشور هم از دیگر مباحثی بود كه در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، جهرمی در این خصوص توضیح داد: برخی شهروندان ما در مناطق مرزی به صورت ناخواسته به شبكه تلفن همراه آذربایجان رومینگ می شوند كه این مورد به صورت متقابل هم وجود دارد، هرچند این مساله به شدت كاهش پیدا كرده و تا شعاع دو كیلومتری مدیریت شده اما حدودا نزدیك ۱۸۰ روستا در استان اردبیل وجود دارد كه با این مشكل روبه رو هستند از همین رو در حال تعامل برای كاهش این ظرفیت هستیم تا هزینه رومینگ ناخواسته به مردم تحمیل نشود.
او تصریح كرد: این همچون موضوعاتی بود كه دو طرف باید برای رفع آن همكاری می كردند، بر همین مبنا كارگروه مشتركی برای كار اندازه گیری فركانس ها تشكیل شده كه كار خویش را پیش می برند، در این نشست قرار شد طرف آذربایجانی به سرعت كاری كه بر عهده اوست را انجام بدهد تا این مساله به سرانجام برسد.
آذری جهرمی در مورد دیگر تفاهمات مشترك با جمهوری آذربایجان تصریح كرد: پیرو مسائل مربوط به امنیت سایبری قرار بود مركز ماهر ایران به مركز سرت آذربایجان متصل شود كه اتصال در میان این تفاهمات برقرار شد، پست مالی یكی دیگر از موضوعات مورد تفاهم بود كه اجرایی شدن آن به جلسه ای كه عصر امروز برگزار می شود، موكول شد.
وزیر ارتباطات اضافه كرد: جمهوری آذربایجان فضای رو به رشدی در حوزه فناوری اطلاعات دارد و همكاریهای خیلی عمیق بین مجموعه وزارت ارتباطات و حمل و نقل آذربایجان موجود است كه این فرصت بسیار خوبی برای شركت های ایرانی به شمار می آید و نتایج نگاهی كه با هدف ایجاد منطقه قوی تر در حوزه آی سی تی پیگیری می كردیم روز به روز روشن تر می شود.
وی خاطرنشان كرد: فعالیت شركت های ایرانی بعد از افغانستان در جمهوری آذربایجان هم به خوبی پیگیری می شود و امیدواریم تسهیلاتی كه برای توسعه صادرات بخش آی سی تی با دیگر كشورها پیگیری كردیم به سرعت به نتیجه برسد.
آذری جهرمی با اشاره به پیشرفتهای قابل توجه جمهوری آذربایجان طی یك سال گذشته در حوزه فناوری اطلاعات اظهار داشت: باكوتل ۲۰۱۸ با باكوتل ۲۰۱۹ پیشرفت بسیار قابل ملاحظه ای داشته، افتتاح آژانس نوآوری یكی از كارهای بسیار مهمی بوده كه در آذربایجان اتفاق افتاده است و می تواند سبب پیشرفت اقتصادی در عرصه اقتصاد دیجیتال شود.
او در انتها اظهار داشت: ما بعنوان شریك استراتژیك با جمهوری آذربایجان همواره در حال همكاری هستیم، شركت های ایرانی حضور فعالی در آژانس نوآوری جمهوری آذربایجان دارند و درصدد گسترش این حوزه ها هستیم.
به قول وزیر ارتباطات، توسعه همكاری مشترك در حوزه های فضایی، استارتاپ ها و ترانزیت بین الملل اینترنت هم در دستور كار ایران و جمهوری آذربایجان است.
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی ارتباطات، نوآوری و فناوری های پیشرفته باكو معروف به «باكوتل» طی روزهای ۳ تا ۶ دسامبر (۱۲ تا ۱۵ آذرماه) با حضور ۲۳۸ شركت از ۲۳ كشور به میزبانی جمهوری آذربایجان برگزار می گردد.


1398/09/13
23:59:50
5.0 / 5
4349
تگهای خبر: امنیت , اینترنت , بین الملل , پیشرفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است