با تلاش پژوهشگران آمریكایی صورت می گیرد

شناسایی نورون های ناشناخته مغز انسان با كمك خرچنگ ها!

شناسایی نورون های ناشناخته مغز انسان با كمك خرچنگ ها! شاه بلاگ: پژوهشگران آمریكایی در بررسی جدید خود تلاش كردند تا با بررسی عملكرد سیستم عصبی خرچنگ ها، نورون های ناشناخته مغز انسان را شناسایی كنند.

به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از مدیكال اكسپرس، شاید سیستم عصبی بدن خرچنگ بتواند به دانشمندان كمك نماید تا دلیلهای از كار افتادن عصب های مغز انسان و بروز بیماری های مربوط به سیستم عصبی مانند آلزایمر را بفهمند. ممكنست درك عملكرد یك نورون در بین میلیاردها نورون موجود در مغز انسان بتواند به دانشمندان در ارائه راهكاری برای پیشگیری و درمان این بیماری ها كمك نماید.
این بررسی، با همكاری پژوهشگران "دانشگاه میزوری"(MU)، "دانشگاه برندایس"(Brandeis University) و "دانشگاه تگزاس در آستین"(UT) صورت گرفته است.
پژوهشگران، این بررسی را با كمك روش توالی آر. ان. ای انجام دادند تا بتوانند نورون های ناشناخته مغز انسان را شناسایی كنند و به طبقه بندی آنها در زیرمجموعه های گوناگون بپردازند. نورون ها، عناصر پایه سیستم عصبی همه حیوانات هستند و به دانشمندان امكان می دهند تا سنجش هایی را در مدلهای حیوانی همچون خرچنگ ها انجام دهند.

"دیوید اسكالز"(David Schulz)، استاد علوم زیستی و از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: میلیاردها نورون در مغز انسان وجود دارند كه ما هنوز از انواع آنها آگاه نیستیم.
پژوهشگران، نتایج بررسی سیستم عصبی خرچنگ را با نتایج به دست آمده از روش توالی آر. ان. ای انسان مقایسه كردند. از آنجائیكه خرچنگ ها هم اكنون نمونه هایی قابل شناسایی از نورون را دارند، پژوهشگران می دانستند كه به دنبال چه هستند؛ در نتیجه توانستند از روش توالی آر. ان. ای برای اعتبار بخشیدن به یافته های خود استفاده كنند.

اسكالز افزود: اگر شكی در مورد سوژه مورد بررسی در مغز پیچیده انسان وجود داشته باشد، كوشش های صورت گرفته با روش توالی آر. ان. ای به اصلاحاتی نیاز خواهد داشت. این پژوهش، یكی از این اصلاحات است. تا زمانی كه نتوانیم هر عنصر را درك نماییم، نمی توانیم منتظر درك نحوه عملكرد مغز باشیم.
این پژوهش، در مجله "Proceedings of the National Academy of Sciences" به چاپ رسید.

1398/09/16