آزمایش بزرگ ترین تلسكوپ رادیویی جهان رو به پایان است

آزمایش بزرگ ترین تلسكوپ رادیویی جهان رو به پایان است شاه بلاگ: تلسكوپ كروی با دیافراگم 500 متری چین روی زمین در حال اتمام مراحل آزمایشی خود است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، تلسكوپ رادیویی غول پیكر چینی ها در حال اتمام مراحل آزمایشی خود كه از سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز گردیده، است.
"تلسكوپ كروی با دیافراگم ۵۰۰ متری"(FAST) كه با عنوان "تیان یان" به معنای "چشم آسمان" هم شناخته می شود، در كوهستان های استان گوئیژو در جنوب غربی كشور چین ساخته شده است.
دانشمندان در حال استفاده از تلسكوپ "FAST" برای وظایف گوناگون هستند كه از میان آنها می توان به جست وجوی اطلاعات فرازمینی اشاره نمود.
تلویزیون چین قبل از این اعلام نموده بود كه تلسكوپ "FAST" تابحال ۹۹ ستاره نوترونی چرخان كه موسوم به " تپ اختر" هستند را شناسایی كرده است.
بیشتر از ۳۰ مورد از این ستاره ها با سرعتی بیشتر در حال چرخش هستند.
البته جست وجوی حیات فرازمینی و سایر اهداف علمی این تلسكوپ همچنان ادامه دارد.
"ژو مینگ"(Zhu Ming) مدیر مشاهدات علمی و تقسیم داده های "FAST" اظهار كرد، در روند مشاهده سیگنال های اجرام آسمانی موفق به مشاهده سیگنال هایی شدیم كه ممكنست توسط انسان ها یا هوش فرازمینی انتشار یافته باشند.


وی ادامه داد، بیشتر سیگنال هایی كه ما می بینیم یا به عبارتی ۹۹ درصد از آنها صداهای مختلفی هستند. بدین سبب ما برای شناسایی و تشخیص سیگنال هایی كه از این صداها می خواهیم نیازمند زمان هستیم.
تیم تحقیقاتی "تلسكوپ كروی با دیافراگم ۵۰۰ متری" بتازگی در یك جلسه آموزشی بیشتر از ۱۰۰ ستاره شناس از سراسر چین را گردهم آوردند تا این افراد در مورد تجربیات و اكتشافات خود در طول آزمایش این تلسكوپ صحبت كنند.
حساسیت این تلسكوپ بسیار بالاست بدین سبب دقت اطلاعات به دست آمده از آن در حدی مطلوب است.
تلسكوپ "FAST" از نظر تشخیص امواج گرانشی آینده ای بسیار امیدواركننده ای دارد.
"جیانگ پنگ"(Jiang Peng) محقق ارشد پروژه اظهار داشت: تلسكوپ "FAST" از نظر تشخیص امواج گرانشی آینده ای بسیار امیدواركننده ای دارد.
وی افزود، ما امیدواریم كه ظرف ۳ سال آتی، دقت، صحت و تاثیر رصد این تلسكوپ را به ۵۰ درصد افزایش دهیم.
قطر فیزیكی بشقاب این تلسكوپ ۵۰۰ متر و قطر مؤثر آن ۳۰۰ متر است و مساحت بشقاب آن به اندازه ۳۰ زمین فوتبال می رسد.






منبع:

1398/09/17
14:22:17
5.0 / 5
4491
تگهای خبر: جهان , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است