با انتشار سالانه ۷۰۰ میلیون تن دی اكسیدكربن اضافی؛

افراد چاق به محیط زیست صدمه می زنند!

افراد چاق به محیط زیست صدمه می زنند! به گزارش شاه بلاگ برپایه یافته های یك مطالعه جدید، افراد چاق در مقایسه با آنها كه وزن طبیعی دارند؛ سالانه ۷۰۰ میلیون تُن دی اكسیدكربن بیشتر تولید و منتشر می كنند.


به گزارش پایگاه اینترنتی «دیلی میل»، تحقیقات انجمن چاقی نشان داده است كه افراد چاق مسؤول انتشار حدود ۱.۶ درصد از كل گازهای گلخانه ای انتشار یافته توسط انسان هستند.
به گفته محققان، دلیل این امر به سوخت و ساز بالاتر و تأثیرات زیست محیطی ناشی از تولید غذا و افزایش سوخت مورد نیاز برای حمل و نقل افراد چاق برمی گردد.
محققان برای ارزیابی تاثیر چاقی بر محیط زیست، انتشار اضافی گازهای گلخانه ای – شامل دی اكسیدكربن، متان و اكسید نیتروژن – ناشی از افزایش سوخت و ساز اكسایشی، افزایش تولید و مصرف مواد غذایی و افزایش مصرف سوخت را برای جابه جایی افراد چاق، محاسبه كردند.
این پژوهشگران با بررسی داده های انتشار گازهای گلخانه ای، داده های جمعیتی و آمار شیوع چاقی دریافتند كه سوخت وساز بالاتر و مصرف غذا و نوشیدنی بیشتر در افراد چاق و حمل و نقل هوایی و زمینی این دست از افراد سالانه به ترتیب ۸۱، ۵۹۳ و ۴۷۶ كیلوگرم دی اكسیدكربن اضافی تولید می كند.
محققان در این پژوهش از تعاریف استاندارد چاقی - شاخص توده بدنی برابر با ۳۰ كیلوگرم بر متر مربع یا بیشتر از آن- و وزن طبیعی - شاخص توده بدنی كمتر از ۲۵- استفاده كردند.
گزارش این تحقیق در مجله Obesity انجمن چاقی انتشار یافته است.


1398/10/01
11:56:35
5.0 / 5
4175
تگهای خبر: اینترنت , پژوهش , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است