۷۰ واحد آلاینده غیرمجاز در استان تهران پلمب شد

۷۰ واحد آلاینده غیرمجاز در استان تهران پلمب شد به گزارش شاه بلاگ مدیركل حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار داشت: در طرح گشت و پایش شبانه در یك هفته گذشته 70 واحد آلاینده غیرمجاز در این استان پلمب و جمع آوری شد.


به گزارش روز شنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، سعید محمودی در این زمینه گفت: این واحدهای آلاینده شامل تخریب و جمع آوری ۳۵ واحد ذغالگیری فقط در بخش كهریزك و پلمب مخازن سوخت مازوت كارخانه سیمان تهران در شهرستان ری، پلمب سایر واحدهای متخلف صنعتی و صنفی دارای بار آلایندگی در سطح استان تهران بود.
وی اضافه كرد: در این پایش های این یك هفته، دو هزار و ۵۱۷ پایش محیط زیستی از واحدهای صنعتی، صنفی و خدماتی استان انجام شد و اكیپ های محیط زیست بیشتر از ۱۰۳محور اصلی و فرعی را در سطح استان تهران و در مجموع ۱۳شهرستان مورد پایش قرار دادند.
محمودی با اشاره به اینكه در این گشت ها ۲۲۸ اخطاریه محیط زیستی صادر و به متخلفان ابلاغ گردید، اظهار داشت: ابلاغیه عدم فعالیت عموما برای واحدهای بالقوه آلاینده صنعتی و همین طور واحدهای تولید بتن، شن و ماسه، ذغالگیری، بازیافت، ریخته گری، كوره آجرپزی، آسفالت، ضایعات و مصنوعات چوبی، رنگرزی، سیمان و تولید گچ صادر شد و در مجموع هم از فعالیت ۲۴۲ واحد دارای بار آلایندگی در شرایط اضطرار آلودگی جلوگیری شد كه قسمتی از این واحدها با صدور اخطاریه و برخی هم با تذكر ماموران محیط زیست فعالیت خودرا متوقف كردند.
مدیركل حفاظت محیط زیست استان تهران اشاره كرد: از متصدی ۹واحد متخلف و غیر مجاز در مراجع قضائی طرح دعوی شد.
وی با انتقاد شدید از عملكرد دستگاه های متولی در حوزه مدیریت پسماندها و مقابله با پسماندسوزی ها درحاشیه شهرستان های استان، اضافه كرد: برمبنای گزارشات دریافتی، در این پایش ها در مجموع ۲۱۷ مورد حریق ناشی از ضایعات و پسماندسوزی مشاهده شد كه ماموران محیط زیست به طور مستقیم و یا با همكاری آتش نشانی نسبت به اطفاء آن اقدام نمودند و این در حالیست كه محیط زیست فاقد امكانات لازم برای مهار چنین آتش سوزی هایی بوده و ماموران اجرایی محیط زیست با دست خالی و امكانات اولیه مبادرت به اطفا این حریق ها كرده اند.
محمودی از ادامه گشت و پایش های شبانه محیط زیست تا رسیدن به شرایط مناسب آگاهی داد و اضافه كرد: گزارش گشت های محیط زیست به طور هفتگی جمع بندی و بوسیله رسانه های ارتباط جمعی بطور دقیق و شفاف به اطلاع شهرواندان می رسد.



منبع:

1398/10/08
20:33:51
5.0 / 5
4521
تگهای خبر: تولید , خدمات , دستگاه , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است