كارهای پژوهشگاه تربیت بدنی به سمت پاسخگویی به نیازهای صنعت سوق یافت

كارهای پژوهشگاه تربیت بدنی به سمت پاسخگویی به نیازهای صنعت سوق یافت به گزارش شاه بلاگ معاون پژوهشی و تحصیلات تكمیلی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به تحلیل روند كارهای پژوهشی پژوهشگاه در 9 سال اخیر اشاره نمود و اظهار داشت: از سال 1396 تنوع تعاملات طرح های برون سازمانی گسترش یافته و در واقع پژوهشگاه به سمت پاسخ گویی به نیازهای صنعت و انجام پژوهش های كاربردی سوق پیدا كرده است.


علی كاشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اضافه كرد: طرح های مختلفی را با وزارت ورزش و جوانان (۱۰ طرح)، وزارت آموزش و پرورش (۲ طرح)، فدراسیون های ورزشی، كمیته ملی المپیك، پارالمپیك وآكادمی ها (۱۲ طرح)، سازمان برنامه و بودجه (یك طرح)، سازمان بهزیستی (۲ طرح) و شركت های خصوصی(دانش پارسیان، توسا، مس كرمان، مجموعاً ۸ طرح) انجام شده است.
وی، رسالت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی را توسعه تعاملات با دستگاه ها و رفع نیازهای كشور اعلام نمود و اظهار داشت: در این راستا با همت جامعه علمی كشور و اعضای محترم هیئت علمی مجموعه، گام های موثری برداشته شده است.
كاشی ابراز امیدواری كرد با این حركت روبه رشد در امتداد سیاست های توسعه، استقلال مالی و اتكا كمتر به بودجه دولتی بتوانیم هر روز بیشتر از پیش در رفع نیازهای جامعه و خدمت به مردم بعنوان یك سازمان اثرگذار و موفق فعالیت نماییم.
وی یكی از فاكتورهای بررسی عملكرد پژوهشگاه را تعامل با سازمان ها اعلام نمود و اظهار داشت: در مجموع در بازه زمانی ۹ سال مورد بررسی ( سال ۹۰ تا ششماهه اول سال ۹۸)، تعداد ۱۳۹ طرح با مشاركت و در تعامل با سازمان های دیگر انجام شده است.
معاون پژوهشی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی گفت: در سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ بیشترین تعامل میان پژوهشگاه با دستگاه های زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه ها بوده است.
وی با شاره به اینكه در مجموع ۲۰۸ طرح پژوهشی از سال ۱۳۹۰ تا شش ماهه نخست ۱۳۹۸ در این پژوهشگاه تصویب شده است، اظهار داشت: نتایج بررسی این طرح ها نشان میدهد تا سال ۱۳۹۴ حجم قابل توجهی از طرح های پژوهشی توسط اعضای هیات علمی خارج از پژوهشگاه و توام با تامین تمامی بودجه طرح از پژوهشگاه انجام شده است.
علی كاشی افزود: با افزایش تعداد اعضای هیات علمی پژوهشگاه از سال ۱۳۹۴، تعداد طرح های انجام شده توسط اعضای هیات علمی پژوهشگاه رشد شایان توجهی داشته اما بازهم پژوهشگاه در برآورده ساختن نیازهای پژوهشی كشور از همه ظرفیت های ملی استفاده می نماید و هم اكنون بیشتر از ۴۰ طرح پژوهشی توسط مجریان بیرونی كه از اعضا هیات علمی دانشگاه های كشور هستند، اجرا می شود. در دو سال اخیر عموما این طرح ها با مشاركت دستگاه های دیگر و تامین بودجه توسط سایر سازمان ها به شكل نیاز محور و سفارش محور انجام می شود.
او بیان داشت: هم اكنون پژوهشگاه با برخورداری از ۲۳ عضو هیات علمی تمام وقت، علاوه بر پوشش نیازهای پژوهشی مبتنی بر ماموریت های تعریف شده، نقش موثری در تامین نیازهای پژوهشی دیگر سازمان ها دارد.
وی با اشاره به اینكه طرح های دارای اعتبار بیرونی در چند سال اخیر رشد شایان توجهی داشته است، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۱ از ۲۵ طرح تصویب شده، دو طرح با منبع اعتبار بیرونی (۸ درصد مجموع طرح ها) اجرا شده و در سال ۱۳۹۷ از مجموع ۳۰ طرح مصوب، ۱۳ طرح دارای اعتبار بیرونی (۳۹.۴ درصد از مجموع طرح ها) بوده و در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ از مجموع ۲۴ طرح تصویب شده، ۱۳ طرح با جذب اعتبار بیرونی (۵۴.۲ درصد از مجموع طرح ها) تصویب شده است.



منبع:

1398/10/19
20:31:38
5.0 / 5
4321
تگهای خبر: پژوهش , توسعه , دانش , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است