با تلاش پژوهشگران آمریكایی صورت می گیرد

تقویت حافظه هنگام خواب

تقویت حافظه هنگام خواب شاه بلاگ: پژوهشگران آمریكایی در بررسی جدیدی دریافتند كه الگوهای تحریك مغز هنگام خواب می توانند در تقویت حافظه موثر باشند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نوروساینس نیوز، پژوهشگران آمریكایی در بررسی جدید خود نشان دادند كه تحریك الكتریكی مغز هنگام خواب سبك می تواند تا ۲۰ درصد به تقویت حافظه كمك نماید.
الگوهای منحصر به فرد تحریك الكتریكی مغز می توانند هنگام خواب به تثبیت خاطرات جدید در حافظه طولانی مدت كمك كنند. الگوهای تحریك مغز موسوم به " "STAMPSمی توانند خاطرات خاصی را تحت تاثیر قرار دهند.
پژوهشگران در این بررسی دریافتند كه تحریك مغز هنگام خواب می تواند به یاد آوردن خاطرات به خصوصی را بهبود ببخشد. آنها قبل از انجام دادن این پژوهش باور داشتند كه هدف قرار دادن خاطرات زندگی واقعی فرد، به مداخله تهاجمی در نورون های ناحیه هیپوكامپ نیاز دارد.
"پراوین پیلی" (Praveen Pilly)، پژوهشگر ارشد این پروژه اظهار داشت: نتایج این پژوهش نشان می دهند كه خاطرات مقطعی برخلاف مدارهای مغزی كه مسئولیت تنظیم خلق و حركت را بر عهده دارند، توسط شبكه گسترده تری از نواحی مغز پردازش می شوند. ما باور داریم كه پژوهش ما راه را برای نسل بعدی تعامل ماشین و مغز كه به تقویت حافظه و یادگیری انسان های سالم كمك می كنند، هموار خواهدنمود.
وی ادامه داد: شاید این روش غیرتهاجمی بتواند به بیمارانی كه از نقص در یادگیری و حافظه رنج می برند، كمك نماید تا هم هزینه كمتری برای درمان نداشته باشند و هم خطرات ناشی از كاشت الكترود در جمجمه را تحمل نكنند. این روش همین طور می تواند كارآیی رفتاردرمانی با كمك واقعیت مجازی را نیز افزایش دهد و به درمان اختلال استرسی بعد از لطمه روانی نیز كمك نماید.
این پژوهش، در مجله " Frontiers in Neuroscience" به چاپ رسید.




منبع:

1398/10/25
16:50:31
5.0 / 5
4178
تگهای خبر: پژوهش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است