افزایش قابل توجه سرطان های پوست با استفاده از سولاریوم

افزایش قابل توجه سرطان های پوست با استفاده از سولاریوم به گزارش شاه بلاگ متخصص پوست و مو با اشاره به مضرات استفاده از سولاریوم اظهار داشت: استفاده از سولاریوم به خصوص در سنین كمتر از 20 سال با افزایش قابل توجه سرطان های پوست خصوصا «اسكواموس سل كارسینوما»، «ملانوما» و «بازال سل كارسینوما» هم راه است.



سیدحسن اعتمادزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با بیان این مطلب اضافه كرد: شدت بروز این بیماری ها با روشن تر بودن پوست و افزایش دفعات استفاده از سولاریوم بیشتر می شود. در مطالعات ارقام مختلفی دراین زمینه ارائه شده اما در همه آنها تاكید شده كه میزان افزایش ابتلا، قابل توجه است.

این متخصص پوست و مو با تاكید بر پرهیز از حمام آفتاب طولانی مدت و سولاریوم، اظهار داشت: تكرار سولاریوم لطمه زا است و انجام آنها به مردم سفارش نمی گردد. بررسی های انجام شده نشان میدهد كه استفاده زیاد سولاریوم می تواند سرطان پوست را بطور چشم گیر افزایش دهد.

اعتمادزاده به نظارت مناسب بر تولیدات محصولات آرایشی و بهداشتی كشور اشاره نمود و اضافه كرد: تولیدات اغلب شركت های محصولات آرایشی و بهداشتی از كیفیت مناسب برخوردارست و سلامتی افراد را به خطر نمی اندازد.

وی به مردم سفارش كرد كه از محصولات آرایشی و بهداشتی استاندارد ایرانی استفاده كنند و اظهار داشت: برخی محصولات بهداشتی خارجی ممكنست تقلبی بوده یا در راه انتقال به كشور، نگهداری مناسب انجام نشده و احیانا خاصیت خودرا از دست داده یا حتی لطمه زا باشند.

كاهش سن بروز سرطان پوست

اعتمادزاده به كاهش سن بروز سرطان پوست اشاره نمود و اظهار داشت: تخریب لایه ازن سبب تابش اشعه های مضر موجود در نور آفتاب بر پوست شده كه این مساله كاهش سن بروز سرطان پوست در دنیا را بهمراه داشته است.

وی با اشاره به اینكه در ایران باید سرطان پوست جدی تر گرفته شود، اضافه كرد: در كشور سن بروز سرطان كاهش پیدا كرده اما به سبب پوشش مناسب بدن، این كاهش بسیار كمتر از سایر كشورها است.

این متخصص پوست و مو افزود: سن بروز سرطان پوست در كشورهایی مانند استرالیا و آمریكا؛ كانادا و كشورهای اروپایی در سال ۱۹۹۰ بین ۵۵ تا ۶۰ سال بوده و چند سال قبل در همان مناطق این سن به ۲۵ تا ۳۰ سال رسیده است.

اعتمادزاده، تومورهای پوستی را به دو دسته ملانومی و غیرملانومی تقسیم كرد و اظهار داشت: نور آفتاب از عوامل اصلی بروز تومورهای غیرملانومی است و بنا بر این به افراد به خصوص افرادی كه در معرض نور آفتاب مشغول به فعالیت هستند سفارش می شود از كلاه، دستكش، ضد آفتاب و عینك آفتابی استفاده كنند.



منبع:

1398/11/11
12:53:03
5.0 / 5
4711
تگهای خبر: تولید , كشور , كیفیت , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است