افزایش بیماری های قلبی و مرگ با مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده

افزایش بیماری های قلبی و مرگ با مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده شاه بلاگ: نتایج یك مطالعه بزرگ نشان میدهد مصرف گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده خطر بروز بیماری های قلبی، عروقی و مرگ زودرس را بیشتر می كند.



به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، مطالعات پژوهشگران دانشگاه نورث وسترن نشان میدهد مصرف دو وعده گوشت قرمز در هفته خطر بروز بیماری های قلبی عروقی را ۳ تا ۷ درصد بالا می برد، در ادامه این مطالعه آمده است مصرف دو وعده گوشت فرآوری شده نیز خطر مرگ زودرس را ۳ درصد بالا می برد.

آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) كه اصطلاحا دست راست سازمان جهانی بهداشت در زمینه تحقیقات شمرده می شود، گوشت فرآوری شده را بعنوان ماده ای در نظر می گیرد كه برای طعم دار شدن تحت فرآیندهایی مانند نمك سودشدن، دودی شدن، تخمیر و سایر روش های مشابه قرار می گیرد. بیكن، سوسیس، كالباس، كنسرو گوشت و ماهی و ماهی دودی نمونه هایی از این مواد هستند. بعضی از تولیدكنندگان مواد غذایی بمنظور افزایش رنگ، طعم و ماندگاری از نیتریت سدیم برای فرآوری گوشت استفاده می نمایند.

غذاهای فرآوری شده معمولا حاوی روغن هیدروژنه، امولسیفایرها (نوعی ماده چرب برای مخلوط شدن مایعات)، طعم دهنده های شیمیایی، مواد نگهدارنده و شیرینی های با فروكتوز بالا هستند.
این مطالعه به افراد سفارش می كند كه گوشت ماهی و مرغ را جایگزین گوشت قرمز كنند و منابع پروتئینی گیاهی مانند حبوبات را از رژیم غذایی خود حذف نكنند.
نتایج این مطالعه در نشریه JAMA Internal Medicine انتشار یافته است.



منبع:

1398/11/15
22:49:57
5.0 / 5
4113
تگهای خبر: بین الملل , پژوهش , تولید , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است