مخالفت حزب محافظه كار با جانسون در مشاركت انگلیس با هوآوی

مخالفت حزب محافظه كار با جانسون در مشاركت انگلیس با هوآوی به گزارش شاه بلاگ گروهی از نمایندگان ارشد حزب حاكم محافظه كار انگلیس در نامه ای سرگشاده به سایر اعضای این حزب، بر ضرورت مخالفت با طرح دولت بوریس جانسون نخست وزیر برای مشاركت شركت چینی هوآوی در پروژه راه اندازی اینترنت پرسرعت نسل پنجم تاكید نمودند.


نویسندگان كه اسامی چهار وزیر پیشین دولت انگلیس در آن دیده می شود، تصریح كردند، به جای هوآوی می توان از شركت های جایگزین استفاده نمود. آنها می خواهند آنچه شركت های با خطر بالا نامیده اند از این پروژه حذف شوند.
این نامه می افزاید: ما به دنبال راهكاری هستیم كه اطمینان حاصل نماییم فقط شركت های قابل اعتماد بعنوان پیمانكاری اجرای این پروژه مشاركت كنند.
به قول آنها، پیمان كاران می توانند از كشورهایی باشند كه در آنجا رقابت سالم، حاكمیت قانون و احترام به حقوق بشر وجود داشته باشد.
شورای امنیت ملی انگلیس سه شنبه (۸ بهمن) باوجود مخالفت واشنگتن، با مشاركت محدود شركت هوآوی در پروژه راه اندازی اینترنت پرسرعت انگلیس موافقت نمود.
در این پروژه، هوآوی از عرضه و نصب تجهیزات در بخش های حساس شبكه ارتباطات انگلیس معروف به هسته مركزی منع شده است و فقط مجاز خواهد بود تا ۳۵ درصد از ابزار حواشی شبكه را تجهیز كند.
این شركت چینی همینطور از مشاركت در مناطق نزدیك به پایگاه های نظامی و هسته ای منع شده است.
ایالات متحده در ایام گذشته فشار زیادی را ضد دولت انگلیس اعمال كرد و با طرح این ادعا كه شركت هوآوی با سرویس جاسوسی چین هم دست است، عدم همكاری لندن در این حوزه را خواهان شده است.
مایك پمپئو وزیر امور خارجه آمریكا ادعا كرده كه چراغ سبز انگلیس، اقتدار و حق حاكمیت این كشور را به خطر می اندازد.
همینطور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در تماس تلفنی با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، مراتب اعتراض شدید خویش را درباره این تصمیم اعلام نمود.
2023


1398/11/19
22:18:43
5.0 / 5
4717
تگهای خبر: امنیت , اینترنت , سرویس , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است