سركنسول ایران در شانگهای اعلام كرد

هیچ ایرانی در شانگهای به كرونا مبتلا نشده است

هیچ ایرانی در شانگهای به كرونا مبتلا نشده است شاه بلاگ: ایرنا- سركنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای ضمن تشریح جزئیات اقدامات انجام شده در خدمت رسانی به هموطنان مقیم شانگهای و استان های همجوار در موضوع كرونا اظهار نمود خوشبختانه تابحال هیچ یك از هموطنان ایرانی شرق چین به این بیماری مبتلا نشده است.


«رمضان پرواز» روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه كرد: با همت جامعه ایرانیان بویژه اتاق بازرگانان مقیم شرق چین و شانگهای و مشاركت نمایندگان مجامع دانشجویی و برخی دیگر از هموطنان مقیم، ستاد همیاری و كمك رسانی به ایرانیان شرق چین از حدود یك هفته پیش تشكیل شده و اقدامات زیادی انجام داده است.
وی اضافه كرد: در یك حركت جهادی و قابل تحسین، تنها در مدت ۴ روز تعداد ۱۰ هزار ماسك، دستكش و ژل ضد عفونی مورد نیاز با بودجه اختصاص یافته از طرف اتاق بازرگانان مقیم شرق چین و شانگهای، خریداری و بعد از انتقال به شانگهای بین هموطنان ایرانی مستقر در حدود ۲۰ شهر چین بوسیله پست توزیع و ارسال شد.
سركنسول ایران در شانگهای اضافه كرد: تهیه و ارسال نان از شهر ایوو توسط یكی از هموطنان مقیم برای ایرانیان شانگهای و بعضی دیگر از شهرهای اطراف و برگزاری كلاس های آموزشی توسط بعضی از پزشكان ستاد برای هموطنان بوسیله آنلاین جهت چگونگی مراقبت و مواجهه با ویروس كرونا از دیگر اقدامات ستاد همیاری شانگهای بوده است.
پرواز ضمن تشكر از مشاركت خوب و فعال هموطنان خاطر نشان ساخت: سركنسولگری جمهوری اسلامی ایران از روزهای اول بحران در ارتباط مستقیم و مستمر با جامعه ایرانیان مقیم همچون دانشجویان در شهرهای مختلف حوزه نمایندگی قرار داشته و این ارتباط همچنان ادامه دارد.
او درانتها ابراز امیدواری كرد ملت خوب و دولت دوست چین بتوانند بسلامت و با اطمینان این بیماری خطرناك را هر چه زودتر كنترل و بر آن غلبه كنند.
ویروس كرونا كه اواخر سال قبل میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مركز چین سرچشمه گرفته است حالا علاوه بر چین در بیشتر از ۳۰ كشور دیگر همچون ایالات متحده آمریكا، استرالیا، تایلند، كره جنوبی، ژاپن، كانادا و فرانسه هم شیوع یافته است.
این ویروس كه از خانواده «ویروس كرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین سبب شده است تا زمانی كه علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نكند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.
تاكنون ۶ نمونه از ویروس كرونا در جهان كشف شده است و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است كه از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می شود در معمولی ترین حالت این ویروس موجب سرماخوردگی می شود اما در مواردی موجب سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می شود نشانه های مبتلاشدن به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.
ویروس كرونا تا كنون جان ۸۱۳ تن را گرفته و ۳۷ هزار و ۲۵۲ تن دیگر را هم مبتلا كرده است با این وجود با كوشش های دولت چین تا كنون دو هزار و ۷۲۹ تن هم پس از درمان از مراكز درمانی مرخصی شده اند گزارش ها حاكیست ۲۸ هزار و ۹۴۲ تن هم مشكوك به مبتلاشدن به این ویروس هستند.



منبع:

1398/11/20
14:31:38
5.0 / 5
4222
تگهای خبر: آنلاین , جهان , خرید , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است