ژاپنی ها یك پوست مصنوعی ساختند كه درد را حس می كند

ژاپنی ها یك پوست مصنوعی ساختند كه درد را حس می كند شاه بلاگ: تعدادی از محققان ژاپنی یك پوست مصنوعی برای ربات ها به وجود آورده اند كه درد را احساس می كند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، گروهی از پژوهشگران در ژاپن روی یك پوست مصنوعی كار می كنند كه می تواند به ربات ها كمك نماید تا با انسانها همدردی كنند. این امر می تواند موجب شود ربات ها از ماشین های بی روح به موجودات زنده واقعی تبدیل شوند.
یك گروه تحقیقاتی در دانشگاه اوزاكا در ژاپن روی یك پوست مصنوعی كار می كنند كه می تواند به ربات ها در احساس درد كمك نماید. این می تواند به ربات ها كمك نماید تا با انسان ها همدردی كنند.
در صورتیكه ما با ربات های انسان نمایی كه از لحاظ عاطفی شبیه به انسان باشند خیلی فاصله داریم، این تحقیق یك گام مهم برای تحقق بخشیدن به آنها است. این فناوری با تعبیه حسگرهایی در پوست نرم و مصنوعی ربات محقق می شود كه می تواند لمس ملایم و درد ناشی از وارد آمدن ضربه را تشخیص دهد.
ربات های مجهز به این پوست مصنوعی می توانند بطور بالقوه عواطف را بروز دهند. این پیشرفت كوچك با نام "سیستم عصبی درد" توسعه یافته توسط "میورو آسادا" سرپرست این گروه تحقیقاتی در نهایت منجر به توسعه ربات هایی می شود كه مانند انسان ها درد را تجربه می كنند.
این گروه ژاپنی قبلاً سر رباتیك یك كودك موسوم به "آفتو"(Affetto) را ساخته است كه به شكل بی نظیری واقع گرایانه است و می تواند در واكنش به لمس و درد، چهره خودرا تغییر دهد.
طبق گفته های "كینگسون مان" متخصص علوم اعصاب از دانشگاه كالیفرنیای جنوبی، لس آنجلس، این پیشرفت می تواند تعاملی غنی تر بین ماشین ها و جهان در آینده ایجاد كند.
"آسادا" امیدوار است كه این پیشرفت بتواند پنجره ای برای توسعه ربات هایی باز كند تا مثل انسان، درد را تشخیص دهند. این یك مهارت حیاتی مهم برای ربات هایی است كه برای كمك به مراقبت از سالمندان طراحی شده اند.
این كه آیا این گروه قادر می باشد رباتی را بسازد كه مانند یك انسان باشد یا خیر، هنوز معلوم نیست. اما این یك گام رو به جلو در ادغام و یكپارچه كردن ربات ها با جامعه بشری است.
این مطالعه در مجله American Association for the Advancement of Science انتشار یافته است.




منبع:

1398/11/29
15:09:45
5.0 / 5
4062
تگهای خبر: پژوهش , پیشرفت , توسعه , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است