كشف باكتری های عجیب در آبسردكن ایستگاه بین المللی فضایی

كشف باكتری های عجیب در آبسردكن ایستگاه بین المللی فضایی شاه بلاگ: دانشمندان گونه عجیبی از باكتری ها را در آبسردكن ایستگاه بین المللی فضایی(ISS) كشف كردند كه سبب نگرانی شدید فضانوردان شد و پژوهشگران با بررسی آن دریافتند كه چندان خطرناك نیستند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، باكتری ها عموما موجب ترس در قلب ما می شوند، چونكه می توانند كشنده باشند و موجب عفونت های ویرانگر شوند.
این فكرها چیزهایی است كه هنگام كشف یك گونه عجیب از باكتری ها در دستگاه آب سردكن ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) از ذهن فضانوردان گذشت.
در واقع فضای كوچك ایستگاه فضایی بین المللی می تواند محلی خطرناك برای نگه داشتن باكتری ها باشد.
خوشبختانه، تحقیقات بیشتر روی این باكتری های جدید كه در مجله PLOS ONE انتشار یافت، ثابت كرد كه این باكتری ها خطرناك تر از همسانان خود در زمین نیستند.
این دو نوع باكتری معروف به "بورخولدریا كاپاسیا"(Burkholderia Cepacia) و "بورخولدریا كانتامینانس"(Burkholderia Contaminans) ممكنست موجب عفونت های ریوی دوره ای شوند، اما منجر به چیزی فراتر از آن نخواهند شد.
نابودی این باكتری ها با استفاده از روش های معمول استریلیزه كردن بسیار دشوار است و به رغم شستشوی دوره ای با محلول پاكسازی ید، در منبع تامین آب ایستگاه فضایی بین المللی زند مانده اند.
محققان ژنوم باكتری ها را مرتب كردند و دریافتند كه هنگام خروج آب از كره زمین، از باكتری هایی كه در روی زمین وجود دارند، نشات گرفته اند و در صورت ایجاد عفونت، می توان آنرا به راحتی با آنتی بیوتیك ها درمان كرد.
اكنون دانشمندان می گویند همه چیز خوب است و دریافته اند كه باكتری ها در حالت كلی جای نگرانی ندارند.
محققان می گویند: بطور كلی جمعیت باكتری های موجود در ایستگاه فضایی بین المللی مسری تر و خطرناك تر از گونه های موجود روی زمین نیستند و با آنتی بیوتیك های مورد استفاده در زمین قابل درمان هستند.
اگرچه خوشحالیم كه هیچ باكتری جهش یافته ای در ایستگاه فضایی بین المللی در حال گردش به دور زمین نیست، اما فكر وجود باكتری در منبع تامین آب ایستگاه فضایی بین المللی هنوز لرزه بر اندام فضانوردان می اندازد.




منبع:

1398/12/04
13:46:54
5.0 / 5
3875
تگهای خبر: بین الملل , دانش , دستگاه , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است