فالكون 9 در پنجمین مأموریت خود ناكام ماند

فالكون 9 در پنجمین مأموریت خود ناكام ماند به گزارش شاه بلاگ در حالیكه قرار بود موشك ˮفالكون ۹ˮ(Falcon ۹) متعلق به شركت فضاییˮاسپیس ایكسˮ(SpaceX) ۶۰ ماهواره اینترنتی دیگر را به ماهواره های قبلی پروژه ˮاستارلینكˮ اضافه كند، این پرتاب به دنبال شناسایی یك نقص در یكی از موتورها لغو شد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، یك موشك "فالكون ۹"(Falcon ۹) متعلق به شركت فضایی"اسپیس ایكس"(SpaceX) در كوشش برای پنجمین پرواز به منظور راه اندازی ماموریتی برای پرتاب ۶۰ ماهواره اینترنتی پروژه "استارلینك"(Starlink) ناكام ماند، چون كه پردازنده این موشك بعد از مشاهده یك مشكل در یكی از موتورهای خود، پرتاب را متوقف كرد.
ماهواره های "استارلینك" بخشی از برنامه "اسپیس ایكس" برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال ۲۰۱۵ با درخواست "ایلان ماسك" مدیرعامل این شركت از كمیته ارتباطات فدرال در خصوص اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یك پهنای باند جهانی شروع شد. وی در سال ۲۰۱۷ برنامه استارلینك را بعنوان یك سیستم پهنای باند ارزان قیمت كه می تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم آورد، به ثبت رساند.
این شركت در حساب توییتر خود اعلام نمود این مأموریت به علت عدم دسترسی كامل به اطلاعات هنگام بررسی قدرت موتورها، متوقف شده است و تاریخ بعدی برای انجام این پرتاب بزودی اعلام خواهد شد.
موشك "فالكون ۹" تابحال چهار بار به پرواز درآمده است. اگر این پرتاب هم موفقیت آمیز می بود، این موشك نخستین موشك "اسپیس ایكس" می شد كه پنج بار پرواز كرده است.
"مایكل اندروز" مدیر زنجیره تأمین اسپیس ایكس در هنگام پرتاب اظهار داشت: ما در مورد قدرت موتور شرایطی داشتیم كه سبب شد پرتاب امروز را لغو نماییم در حالیكه قبل از آن شمارش معكوس به صورت عادی در جریان بود.
"اندروز" توضیح داد: به خاطر داشته باشید، هدف از شمارش معكوس كمك به ما در تشخیص ایرادات و نقصها احتمالی پیش از پرواز است. بنابراین این موشك مجهز به خصوصیت ها و امكانات ایمنی است كه بتواند مانند این پرتاب، به صورت خودكار، پرتاب را لغو كند و از سقوط موشك و نابودی محموله جلوگیری كند.
شركت اسپیس ایكس حالا در حال همكاری با نیروی هوایی ایالات متحده و مسئول سكوی پرتاب است تا تاریخ پرتاب بعدی را پیدا كند. به هر حال امروز خبری از تلاش مجدد اسپیس ایكس برای انجام این پرتاب نخواهد بود.
"اندروز" اضافه كرد: هزار دلیل برای لغو یك پرتاب می تواند وجود داشته باشد، اما تنها در صورتیكه همه چیز آماده باشد، یك پرتاب می تواند درست پیش برود و موفقیت آمیز باشد. با عنایت به این امر، ما بیش از اندازه احتیاط می نماییم و اگر چیزی را ببینیم كه حتی كمی دور از ذهن به نظر برسد و احتمال ایجاد مشكل آن پایین باشد، شمارش معكوس را متوقف خواهیم كرد.
اسپیس ایكس پیش از انجام پرتاب، آزمایش های بسیاری را بر روی موشك های خود انجام می دهد، اما این به آن مفهوم نیست كه چیزی در آخرین لحظه نتواند منجر به لغو پرتاب شود.
حالا این شركت برای تكمیل مأموریت خود باید منتظر تعیین تاریخ پرتاب بعدی باشد.
"ایلان ماسك" بنیانگذار شركت "اسپیس ایكس" می خواهد حداقل ۴۰۰ ماهواره را در مدار زمین قرار دهد تا بتواند پوشش اینترنت جهانی را ایجاد كند و برای پوشش متوسط جهانی باید حداقل ۸۰۰ ماهواره به فضا بفرستد. به قول "اسپیس ایكس"، صورت فلكی متشكل از ماهواره های استارلینك می تواند در آینده به صورت قابل ملاحظه ای رشد كند و به تعداد ۱۲ هزار ماهواره برسد.



1398/12/26
23:09:49
5.0 / 5
3837
تگهای خبر: اینترنت , تاریخ , جهان , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است