پیشبینی مبتلا شدن به دیابت با كمك هوش مصنوعی

پیشبینی مبتلا شدن به دیابت با كمك هوش مصنوعی به گزارش شاه بلاگ دانشمندان ˮدانشگاه كانازاواˮ ژاپن در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه یك الگوریتم كامپیوتری مبتنی بر هوش مصنوعی شده اند كه توسط آن می توانند احتمال ابتلای افراد به دیابت در آینده را پیشبینی كنند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، بنابر گزارش ها دقت این الگوریتم ۹۵ درصد است و از فناوری یادگیری ماشین برای ارزیابی خطر ابتلای هر فرد به دیابت استفاده می نماید.
اگوریتم مذكور اطلاعات پزشكی بیماران همچون نتایج حاصل از معاینات روتین پزشكی را مورد بررسی قرار می دهد و سپس میزان خطر ابتلای افراد به این بیماری را ارزیابی می نماید.
دانشمندان ژاپنی كه این فناوری را توسعه داده اند اظهار كرده اند كه فناوری آنها هزاران بیمار جدید مبتلا به دیابت را در یك آزمایش شناسایی كرده است.
دكتر "آكیهیرو نومورا"(Akihiro Nomura) از دانشكده پزشكی دانشگاه كانازاوا اظهار داشت: هم اكنون ما روش های كافی برای پیشبینی اینكه آیا افراد سالم در آینده به دیابت مبتلا خواهند شد یا خیر نداریم. با استفاده از یادگیری ماشین، می توان گروه هایی كه در آینده در معرض خطر مبتلا شدن به این بیماری قرار دارند را شناسایی نماییم.
طی این مطالعه محققان در سیستم خود داده های بیشتر از ۱۳۹ هزار شهروند كانازاوا ژاپن را ثبت كردند كه از این میان ۷۴ هزار فرد به دیابت مبتلا بودند. معاینات جسمی، آزمایش خون و ادرار بخشی از داده های پرونده پزشكی بودند.
بعد از انجام این كار دانشمندان ژاپنی از سیستم خود برای پیشبینی افراد در مرض خطر مبتلا شدن به دیابت در آینده استفاده كردند. محققان ژاپنی كه این فناوری را توسعه داده اند گفتند بعد از بررسی دریافتیم كه در بین این افراد، چهار هزار فرد هستند كه خطر ابتلای آنها به دیابت در آینده بالا است. محققان گفتند كه الگوریتم آنها از دقت كل ۹/۹۴ درصد برخوردار بوده و قادر بوده در مجموع ۴۶۹۶ بیمار دیابتی جدید را شناسایی كند.
تحقیقات اولیه این مطالعه قرار بود در "جلسه سالانه انجمن غدد درون ریز"(Endocrine Society's annual meeting) عرضه شود كه به علت شیوع بیماری كووید-۱۹ لغو شد.
جزئیات یافته های این مطالعه در مجله "Endocrine Society" منتشر خواهد شد.



1399/01/14
21:39:29
5.0 / 5
3551
تگهای خبر: توسعه , دانش , سیستم , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است