ناسا و اسپیس ایكس آماده اعزام فضانوردان از آمریكا به فضا هستند

ناسا و اسپیس ایكس آماده اعزام فضانوردان از آمریكا به فضا هستند به گزارش شاه بلاگ بنابر گزارش ها آمریكایی ها باردیگر و بعد از ۹ سال باردیگر توسط فضاپیماهای خود به فضا خواهند رفت و الان ناسا و اسپیس ایكس آماده انجام این كار هستند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از سی. ان. ان، آخرین باری كه فضانوردان آمریكایی توسط فضاپیمای آمریكایی به فضا رفتند در آخرین مأموریت شاتل در سال ۲۰۱۱ بود و از آن سال تابحال توسط فضاپیمای روسی "سایوز" به فضا می رفتند. حال به قول ناسا برای اولین بار از زمان آخرین مأموریت شاتل فضایی در سال ۲۰۱۱، فضانوردان باردیگر با پرتاب یك موشك و فضاپیمای آمریكایی از خاك آمریكا به فضا خواهند رفت.
ناسا می خواهد این كار را با همكاری شركت اسپیس ایكس انجام دهد و بنابر گزارشها آنها اواخر ماه مه و توسط مأموریت سرنشین دار این شركت با عنوان "دمو-۲"(Demo-۲) و كپسول دراگون در مركز فضایی كندی در فلوریدا این كار را انجام خواهند داد.
از زمان آخرین مأموریت شاتل در ژوئیه سال ۲۰۱۱، پرتاب فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی از شهر بایكونور در روسیه و توسط فضاپیمای روسی "سایوز" انجام شده است.
در این راستا ناسا به شركت های خصوصی فضایی آمریكایی همچون "اسپیس ایكس" تكیه كرده كه این موقعیت را به نفع آمریكایی ها تغییر دهند. به صورت ویژه كپسول "دراگون" شركت "اسپیس ایكس" و "استارلاینر" شركت "بوئینگ" كه به اعزام انسان به سمت "ایستگاه فضایی بین المللی" خواهند پرداخت. در سال ۲۰۱۴ میلادی این دو شركت موفق شدند بودجه ای را برای انجام این مأموریت و تكمیل فضاپیماهای خود دریافت نمایند.
"ایلان ماسك" و "جیم برایدنستاین" رئیس ناسا گفته اند: این مأموریت سرنشین دار كه "دمو-۲"(Demo-۲) نام دارد، زمانی كه صورت گیرد، لحظه ای به یادماندنی را برای پروازهای فضایی و آمریكا رقم خواهد زد.
البته ناسا اعلام نموده به علت شیوع كرونا در سرتاسر جهان تاریخ پرتاب این فضاپیما امكان دارد به تعویق بیفتد.
بنابر گزارش ها داگلاس جی. هارلی(Douglas G. Hurley) و روبرت ال. بهنكن(Robert L. Behnken) فضانوردانی خواهند بود كه در این مأموریت حضور خواهند داشت. هارلی و بهنكن طی چند ماه گذشته تمرینات مختلفی را انجام داده اند و تیم های كنترل پرواز ناسا و اسپیس ایكس در فلوریدا، تگزاس و كالیفرنیا هم در حال شبیه سازی جنبه های مختلف این مأموریت هستند.



1399/01/15
13:14:16
5.0 / 5
3096
تگهای خبر: بین الملل , تاریخ , جهان , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است