تصمیم یك كارگردان دیگر برای نمایش آنلاین فیلمش قبل از اكران

تصمیم یك كارگردان دیگر برای نمایش آنلاین فیلمش قبل از اكران به گزارش شاه بلاگ مهر نوشت: نوید محمودی كارگردان فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» ضمن اشاره به مزایا و معایب احتمالی اكران اینترنتی فیلم های اكران نشده، از تصمیم خود برای عرضه فیلم تازه اش در فضای مجازی آگاهی داد.


نوید محمودی تهیه كننده و كارگردان سینما كه فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» را در نوبت اكران سینماها در سال ۹۹ دارد، درباره طرح عرضه فیلم های سینمایی اكران نشده در فضای مجازی اظهار داشت: یكی از مهمترین اتفاق ها برای تولیدكنندگان یك فیلم، دیدن آن توسط مخاطب است. همه جذابیت فیلم سینمایی این است كه مخاطب آنرا روی پرده سینما ببیند، اما زمانی كه اتفاقاتی شبیه دوره ای كه ما هم اكنون درگیر آن هستیم، رخ می دهد، اكران فیلم ها در فضای مجازی هم می تواند روش خوبی برای دیده شدن فیلم ها باشد. وی افزود: از اواخر سال قبل من نیز به فكر عرضه فیلم خود در فضای مجازی و شبكه نمایش خانگی بودم، چونكه یكی از راه های دیدن شدن فیلم ها در شرایط فعلی می تواند فضای مجازی باشد. اما مساله مهمی كه وجود دارد این است كه با توجه به این كه در ایران تاكنون این نوع از عرضه تجربه نشده بود و فیلم «خروج» ابراهیم حاتمی كیا نخستین فیلمی است كه تصمیم به این كار گرفته است، باید دید تا چه اندازه این عرضه می تواند بازگشت مالی مناسبی داشته باشد.
كارگردان فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» بیان كرد: مردم در ایران به این روش از فیلم دیدن عادت ندارند و عموما عادت كرده اند كه هر چیزی را كه می خواهند در فضای مجازی مصرف كنند، رایگان است و بنا بر این هر فیلمی كه می خواهند ببینند را در گوگل سرچ كرده و دانلود می كنند. حتی آثار از همین طریق در شبكه های ماهواره ای نیز نمایش داده می شود. وی با اعلان اینكه همه فیلم ها سرمایه ای پشت سرشان خوابیده است، توضیح داد: اگر سازمان سینمایی بتواند با مدیریت مناسب به شكلی این مساله را كنترل كند كه فیلم در زمانی كه در درگاه های اینترنتی قرار می گیرد، صاحب فیلم نگران دیده شدن غیرمجاز آن نباشد و فیلم از جایی دیگر سر در نیارود، حتما ظرفیت بسیار خوبی است. محمودی اظهار داشت: سازمان سینمایی اعلام نموده است كه از فیلم هایی كه در فضای مجازی نمایش داده می شوند، تا ۲۰ درصد حق پخش شان حمایت می شود. اما مساله این است تا زمانی كه این طرح تبدیل به یك اتفاق فیزیكی نشود، یعنی تا زمانی كه فیلم در چنین شرایطی اكران نشود و بازخوردهای آن مشخص نشود، نمی توان پیش بینی درستی از شرایط اجرایی شدن آن داشت.
محمودی در آخر اظهار داشت: هم اكنون فیلم «شكستن همزمان بیست استخوان» را در شبكه نمایش خانگی ارائه كرده ایم و به احتمال بسیار زیاد برای عرضه «مردن در آب مطهر» كه در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی گردید، نیز با روش اكران اینترنتی اقدام می نماییم. ۲۵۸۲۵۸


منبع:

1399/01/22
13:33:31
5.0 / 5
3018
تگهای خبر: آنلاین , اینترنت , تولید , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است