جشنواره ونیز در بین تردیدها و ابهام ها

جشنواره ونیز در بین تردیدها و ابهام ها شاه بلاگ: قدیمی ترین جشنواره سینمایی جهان در حالی خودرا برای هفتاد و هفتمین دوره خود آماده می كند كه ابهام های فراوانی درباره امكان برگزاری جشنواره در هر قالبی وجود دارد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از اسكرین، مسئولان برگزاری جشنواره ونیز در فاصله چهار و نیم ماه به آغاز این رویداد سینمایی به روند آماده سازی جشنواره طبق روال معمول سال های گذشته با وجود تردیدها ادامه می دهند و ایتالیا همچنان با بیش از ۲۲ هزار مرگ ناشی از مبتلاشدن به ویروس كرونا با بیشترین لطمه از این بحران جهانی در اروپا روبه روست.
شرایط قرنطینه در ایتالیا تا تاریخ سوم ماه می تمدید شده است، اما تعداد كمی اعتقاد دارند كه سالن های سینماها و كنسرت ها تا قبل از فصل تابستان بازگشایی می شوند. در این میان، بعضی از افراد همچون «فرانچسكو روتلی» رئیس انجمن ملی تهیه كنندگان و توزیع كنندگان سینمای ایتالیا پیشنهاد تماشای فیلم از درون اتومبیل در فضای باز را مطرح كرده اند اما این طرح نمی تواند گزینه ای عملی برای جشنواره ونیز باشد.
تیم برنامه ریزی جشنواره ونیز بوسیله برگزاری جلسه های آنلاین و ویدئوكنفرانس در سراسر جهان در حال ارزیابی آن دسته از فیلم هایی است كه پروسه ساخت آنها قبل از شیوع جهانی ویروس كرونا تكمیل شده است.
«آلبرتو باربارا» دبیر جشنواره ونیز كه قبل تر احتمال برگزاری آنلاین جشنواره را رد كرده این روزها بیش از هر زمان دیگری با «تیری فرمو» دبیر جشنواره رقیب یعنی كن ارتباط دارد و به اشتراك گذاری پیشنهادات و اطلاعات با او می پردازد. با این وجود ایده مطرح شده درباره برگزاری یك جشنواره مشترك بین كن و ونیز در فصل پاییز بسیار غیرمحتمل به نظر می آید.
تصمیم نهایی درباره جشنواره ونیز از طرف هیئت مدیره جدید بینال ونیز به ریاست «روبرتو سیكوتو» در فاصله زمانی انتهای می تا اوایل ژوئن گرفته خواهد شد. باتوجه به اعلام جشنواره كن در خصوص نبود امكان برگزاری این رویداد در ماه جولای، تردیدها درباره جشنواره ونیز هم قوت گرفته است و صدور مجوز حضور و تجمع در سالن های سربسته در فاصله زمانی تا برگزاری ونیز ۲۰۲۰ كمی دور از ذهن به نظر می آید.
هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز، طبق اعلام پیشین، مقرر است از تاریخ ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهریور) اجرا شود و امسال «كیت بلانچت» بازیگر برنده اسكار بعنوان رئیس هیئت داوران بخش رقابتی انتخاب شده است.
از طرف دیگر، برخی امیدوارند ونیز باتوجه به شرایط خاص جغرافیایی خود بتواند یك استثنا باشد، چون جشنواره ونیز در یك جزیره برگزار می گردد و دولت ایتالیا با الگوبرداری از كره جنوبی در حال توسعه یك نرم افزار موبایلی است كه بر تردد افراد مبتلا به ویروس كرونا نظارت می كند و در صورتیكه آمار مبتلاشدن به كرونا در ایتالیا تا ماه ژوئن كم شود، برگزاری جشنواره ونیز تحت نظارت دقیق دور از ذهن نیست.
در واقع می توان با بررسی ترددها تنها اجازه ورود افراد غیرمبتلا را به جشنواره داد و در عین حال استفاده از ماسك و دستكش را برای همه شركت كنندگان الزامی كرد.
در صورت برگزاری جشنواره ونیز باید دید چه درصدی از رسانه های خبری بین المللی در جشنواره شركت می كنند و همین طور كدام ستاره های سینما حاضرند با ماسك روی فرش قرمز ونیز قدم بزنند و چندین و چند پرسش دیگر كه در این زمینه مطرح می شود.
در صورتیكه كن برگزاری بخش های جنبی امسال جشنواره را بطور كلی لغو كرده و مقرر است بازار فیلم را نیز به صورت آنلاین برگزار كند باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی در انتظار این دو جشنواره مهم و جریان ساز سینمای جهان خواهد بود.




منبع:

1399/02/02
13:35:26
5.0 / 5
2992
تگهای خبر: آنلاین , بین الملل , تاریخ , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است