همكاری ۱۰ شركت داروسازی برای عرضه درمان كووید-۱۹

همكاری ۱۰ شركت داروسازی برای عرضه درمان كووید-۱۹ به گزارش شاه بلاگ ۱۰ شركت داروسازی، همكاری خویش را برای عرضه درمان كووید- ۱۹ شروع كرده اند و قصد دارند آزمایش آنرا از ماه آینده آغاز كنند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، ۱۰ شرکت فعال در عرصه تولید زیست داروها قصد دارند تا اواخر سالجاری میلادی، یک درمان مبتنی بر پلاسما را برای مقابله با کروناویروس آماده کنند.
این درمان آزمایشی معروف به "hyperimmune globulin"، یک شکل استانداردتر از تزریق پلاسما است. داروی مورد استفاده در این آزمایش، از خون غنی از پادتن نجات یافتگان کروناویروس ایجاد می شود. این ۱۰ شرکت امیدوار هستند که روش درمانی آنها بتواند به بیماران کمک نماید تا با کروناویروس مقابله کنند و واکنش ایمنی بهتری نشان دهند.
این شرکت ها قصد دارند آزمایش انسانی را در ماه ژوئیه آغاز کنند و این پژوهش را تا پاییز به پایان برسانند. هدف آنها این است که مجوز روش درمانی جدید خویش را تا آخر سال جاری میلادی به دست بیاورند.
شاید این داروی جدید در رقابت عرضه دارو برای درمان کووید- ۱۹، در بین اولین داروهای در دسترس باشد. چندین داروی پادتن هم در تابستان به مرحله آزمایش بالینی وارد می شوند و هدف سازندگان این است که آنها را برای پاییز سالجاری آماده کنند.
هم اکنون، ۱۰ واکسن آماده آزمایش روی انسان و ۱۲۳ مورد هم در ابتدای بررسی هستند. باآنکه تلاش سازندگان واکسن ها این است که آنها را جهت استفاده در پاییز سالجاری آماده کنند، تعداد آنها محدود خواهد بود و باید امکان موفقیت نمونه های اولیه بررسی شود.

پلاسمادرمانی برای درمان عفونت ها
فایده استفاده از پلاسما برای درمان کووید- ۱۹ هنوز در حد یک نظریه باقی مانده است و آزمایشها جهت بررسی این روش درمان همچنان ادامه دارد. در هر حال حتی اگر کارکرد پلاسمادرمانی ثابت شود، تأثیر محدودی خواهد داشت چونکه ذخیره آن، به میزان پلاسمای اهدا شده و در دسترس بستگی دارد.
درمان با استفاده از Hyperimmune globulin، متفاوت می باشد. شرکت های داروسازی تصمیم دارند پلاسما را به دارو تزریق کنند. دانشمندان، پلاسما را تصفیه می کنند تا بر تولید نوعی پادتن معروف به "پادتن جی" (IgG) تمرکز داشته باشند. این فرایند، ثباتی را که تزریق پلاسما فاقد آن است، به دارو می بخشد.
"کریستوفر مورابیتو"(Christopher Morabito)، مدیر این پژوهش اظهار داشت: هدف ما این نیست که hyperimmune globulin را تبلیغ نماییم بلکه می خواهیم درمان موثری برای غلبه بر شیوع کروناویروس عرضه دهیم.




منبع:

1399/03/26
15:31:01
5.0 / 5
2427
تگهای خبر: پژوهش , تولید , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است